Tematyka – Kwiecień

Tematyka kompleksowa:

  1. Wiosenne powroty.
  2. Wielkanoc.
  3. Wiosna na wsi.
  4. Dbamy o przyrodę.

Zadania wychowawczo-dydaktyczno–opiekuńcze:

  • Rozpoznaje i nazywa znane gatunki jajorodne, wzbogaca wiadomości na temat ptaków,
  • Samodzielnie doświadcza i wyciąga wnioski, zapoznaje się z właściwościami jajka,
  • Odkrywa literę j: małą, wielką , drukowaną i pisaną,
  • Poszerza wiadomości dotyczące ptaków, interesuje się przyrodą, obserwuje otaczający świat,
  • Wypowiada się na temat ilustracji związanych z Wielkanocą, dzieli się doświadczeniami i własnymi przeżyciami,
  • Utrwala i poszerza wiadomości na temat świąt, porównuje długość i wysokość przedmiotów,
  • Odkrywa literę f : małą, wielką , drukowaną i pisaną,
  • Rozwija umiejętności wykonywania ćwiczeń według instrukcji słownej,
  • Rozwija myślenie przyczynowo- skutkowe, rozwija zainteresowanie przyrodnicze,
  • Wzbogaca wiedzę na temat zwierząt hodowlanych, doskonali umiejętność czytania,
  • Odkrywa literę ż : małą, wielką , drukowaną i pisaną,
  • Samodzielnie odgrywa różne role, prowadzi dialogi,
  • Zapoznanie ze znaczeniem zwierząt hodowlanych w życiu człowieka, rozwija wrażliwość dotykową,
  • Utrwala liczebniki w aspekcie kardynalnym i porządkowym, układa i rozwiązuje proste zadania matematyczne,
  • Rozumie konieczność ochrony przyrody, jest strażnikiem przyrody,
  • Odkrywa literę h : małą, wielką , drukowaną i pisaną,

Tematyka – Marzec

Tematyka kompleksowa:

  1. Zwierzęta z dżungli i sawanny
  2. Zwierzęta naszych pól i lasów
  3. Marcowa pogoda
  4. Wiosenne przebudzenia

Zadania wychowawczo-dydaktyczno–opiekuńcze:

  • doskonalenie umiejętności dokonywania wyboru odpowiedniego ubrania stosownie do pogody;
  • zwracanie uwagi na zmiany zachodzące w środowisku przyrodniczym w związku ze zmianą pory roku;
  • posługiwanie się pojęciami związanymi z wiosną;
  • wprowadzenie wzoru graficznego liter z, Z; u, U; c, C; ł, Ł – nazywanie ich, tworzenie i odczytywanie sylab i prostych wyrazów;
  • wprowadzenie wzoru graficznego cyfry 10 – nazywanie jej;
  • rozwijanie sprawności grafomotorycznych;
  • rozwijanie sprawności fizycznej dzieci w zabawach i ćwiczeniach ruchowych;
  • zapoznanie z wybranymi zwierzętami zamieszkujące różne zakątki Ziemi;
  • rozwijanie analizy i syntezy słuchowej;
  • kształcenie umiejętności uważnego słuchania utworów literackich;
  • posługiwanie się liczebnikami w aspektach kardynalnym i porządkowym;
  • uczestniczenie w dekorowaniu sali elementami ozdobnymi;

Tematyka – Luty

Tematyka kompleksowa:

  1. Muzyka wokół nas.
  2. Bezpieczne zabawy na śniegu.(ferie)
  3. Bezpieczne zabawy na śniegu.(ferie)
  4. Nie jesteśmy sami w kosmosie.

Zadania wychowawczo-dydaktyczno–opiekuńcze:

  • poznaje znaczenie nowych słów: dźwięk, muzyka, orkiestra, dyrygent, batuta;
  • poznaje dawne i nowoczesne urządzenia służące do rejestrowania i odtwarzania muzyki;
  • muzykuje na wybranych instrumentach perkusyjnych; rozwija poczucie rytmu i inwencji twórczej;
  • posługuje się pojęciami dotyczącymi zjawisk przyrodniczych, np. śnieg, szron, szadź, mróz, lawina, śnieżyca…
  • wykonuje podstawowe ćwiczenia kształtujące nawyk utrzymania prawidłowej postawy ciała;
  • wykazuje sprawność ciała i koordynację w stopniu pozwalającym na rozpoczęcie systematycznej nauki czynności złożonych, takich jak czytanie i pisanie.
  • odróżnia elementy świata fikcji od realnej rzeczywistości; byty rzeczywiste od medialnych, byty realistyczne od fikcyjnych,
  • poznaje znaczenie nowych słów; kosmos, planety, wszechświat, kometa, planetarium,
  • inicjuje zabawy konstrukcyjne, majsterkuje, buduje, wykorzystując zabawki, materiały użytkowe, w tym materiał naturalny;
  • odpowiada na pytania, opowiada o zdarzeniach z przedszkola, objaśnia kolejność zdarzeń w prostych historyjkach obrazkowych