Tematyka – Kwiecień

Tematyka kompleksowa:

  1. Wiosenne powroty.
  2. Dbamy o zdrowie, poznajemy pracę lekarza.
  3. Wielkanocne tradycje i dekoracje.
  4. Jesteśmy małymi ekologami.
  5. Jestem Polakiem, jestem Europejczykiem.

Zadania wychowawczo-dydaktyczno–opiekuńcze:

  • kultywaowanie tradycji , zwyczajów rodzinnych związanych ze świętami (np.: Bożego Narodzenia, Wielkanocy), przejmowanych od pokoleń;
  • obserwowanie, w sposób bezpośredni lub pośredni ptaków rodzimych i powracających na wiosnę,
  • wzbogacanie wiedzy na temat kwiatów doniczkowych i zasad ich pielęgnacji,
  • obserwowanie pracy ludzi w najbliższym otoczeniu – zwrócenie uwagi na podstawowe czynności, narzędzia, charakterystyczny ubiór,
  • rozwijanie umiejętności uważnego słuchania oraz czytania ze zrozumieniem;
  • czytanie całościowe wyrazów – nazw obrazków (lub równoważników zdań),
  • poznawanie idei obchodów Światowego Dnia Ziemi (zainicjowanego przez Uniwersytet Stanforda w Kalifornii),
  • stwarzanie warunków do liczenia i poznawania cyfr w zabawach i sytuacjach dnia codziennego;
  • dodawanie i odejmowanie w zakresie 10, z wykorzystaniem palców lub innych zbiorów zastępczych,
  • wyodrębnianie ze słów głosek: w nagłosie, wygłosie, śródgłosie,
  • układanie z rozsypanki literowej prostych wyrazów,
  • budzenie zainteresowania podejmowaniem prób pisania,
  • poznawanie sposobów ochrony środowiska,
  • wskazywanie na mapie i podawanie nazw państw sąsiadujących z Polską,
  • wyjaśnia znaczenie zwrotów: jesteśmy Polakami, jesteśmy Europejczykami
  • poznawanie nazw wybranych państw należących do UE,
  • porównywanie wyglądu przedmiotów, zwierząt, roślin.
  • rozwiązywanie zagadek, rebusów, krzyżówek,
  • utrwalanie podstawowych zasad bezpiecznego przebywania w sali, ogrodzie , na ulicy;
  • wyrabianie nawyku dbania o swoje zdrowie,
  • wyrabianie nawyku aktywnego przebywania na świeżym powietrzu,

Tematyka – Marzec

Tematyka kompleksowa:

  1. Gdzie się co kupuje – sklepy.
  2. Obserwujemy przyrodę – przyszło przedwiośnie.
  3. Zima odchodzi  – wiosna przychodzi.
  4. Zwierzęta z wiejskiej zagrody.

Zadania wychowawczo-dydaktyczno–opiekuńcze:

  • zachęcanie do obserwowania przyrody w różnych porach roku, w różnych miejscach i w różnym czasie,
  • obserwowanie, w sposób bezpośredni lub pośredni najbliższego środowiska przyrodniczego; zwracanie uwagi na pierwsze rośliny i powroty ptaków,
  • uroczyste powitanie wiosny – poznawanie wybranych obrzędów ludowych związanych z tym dniem,
  • obserwowanie pracy ludzi w najbliższym otoczeniu – zwrócenie uwagi na podstawowe czynności, narzędzia, charakterystyczny ubiór,
  • tworzenie uogólnień do podanych nazw przedmiotów, roślin, zwierząt.
  • obserwowanie zmieniających się warunków pogodowych; poznawanie składników pogody: temperatura, wiatr, opady, ciśnienie; poznawanie przyrządów służących do pomiaru składników pogody
  • stwarzanie warunków do liczenia i poznawania cyfr w zabawach i sytuacjach dnia codziennego;
  • kojarzenie liczby wyrażonej liczebnikiem z odpowiednią cyfrą,
  • dodawanie i odejmowanie w zakresie 10, z wykorzystaniem palców lub innych zbiorów zastępczych,
  • wyodrębnianie ze słów głosek: w nagłosie, wygłosie, śródgłosie,
  • układanie z rozsypanki literowej prostych wyrazów,
  • czytanie całościowe wyrazów – nazw obrazków (lub równoważników zdań),
  • budzenie zainteresowania podejmowaniem prób pisania,
  • dostrzeganie rytmicznej organizacji czasu w stałych następstwach dni i nocy, pór roku, dni tygodnia, miesięcy,
  • porównywanie wyglądu przedmiotów, zwierząt, roślin.
  • rozwiązywanie zagadek, rebusów, krzyżówek,
  • utrwalanie podstawowych zasad bezpiecznego przebywania w sali, ogrodzie, na ulicy;
  • wyrabianie nawyku dbania o swoje zdrowie,
  • wyrabianie nawyku aktywnego przebywania na świeżym powietrzu.

Tematyka – Luty

Tematyka kompleksowa:

  1. W karnawale czas na bale.
  2. Bezpieczne zabawy i sporty zimowe.
  3. Bezpieczne zabawy i sporty zimowe.
  4. Baśnie, bajki, bajeczki.

Zadania wychowawczo-dydaktyczno–opiekuńcze:

  • poznawanie tradycji związanych z karnawałem,
  • branie udziału w organizowaniu balu karnawałowego – dekorowanie sal, nakrywanie do stołów, itp.
  • zapoznawanie z kulturą zachowania się w czasie balu,
  • kształtowanie poczucia sprawstwa /potrafię to zrobić/ i odczuwania radości  z wykonanej pracy,
  • stwarzanie warunków do liczenia i poznawania cyfr w zabawach  i sytuacjach dnia codziennego;
  • rozpoznawanie  poznanych liter drukowanych i pisanych, czytanie krótkich wyrazów i prostych zdań,
  • dokonywanie analizy i syntezy sylabowej i głoskowej,
  • układanie z rozsypanki literowej prostych wyrazów,
  • poznawanie dyscyplin sportowych związanych z zimą,
  • zapoznawanie z bezpiecznymi miejscami do zabaw zimowych,
  • utrwalanie  numerów telefonów alarmowych,
  • utrwalanie podstawowych zasad bezpiecznego przebywania w sali, ogrodzie , na ulicy;
  • wyrabianie nawyku dbania o swoje zdrowie,
  • wyrabianie nawyku aktywnego przebywania na świeżym powietrzu.