Tematyka – Kwiecień

Tematyka kompleksowa:

  1. Wiosenne powroty.
  2. Wiosna na wsi.
  3. Wielkanoc.
  4. Dbamy o przyrodę.

Zadania wychowawczo-dydaktyczno–opiekuńcze:

  • zwracanie uwagi na zmiany zachodzące w środowisku przyrodniczym w związku ze zmianą pory roku;
  • wyjaśnienie znaczenia przysłowia „kwiecień plecień”;
  • posługiwanie się pojęciami związanymi z wiosną;
  • wprowadzenie wzoru graficznego liter j, J; f, F; ż, Ż; h, H – nazywanie ich, tworzenie i odczytywanie sylab i prostych wyrazów;
  • poznawanie tradycji i zwyczajów związanych ze Świętami Wielkanocnymi;
  • rozwijanie percepcji słuchowej i wzrokowej na materiale konkretnym, obrazkowym i symbolicznym;
  • rozwijanie myślenia logicznego poprzez prowadzenie obserwacji i doświadczeń oraz wyciąganie wniosków;
  • rozwijanie sprawności grafomotorycznych;
  • rozwijanie sprawności fizycznej dzieci w zabawach i ćwiczeniach ruchowych;
  • kształcenie umiejętności uważnego słuchania utworów literackich;
  • doskonalenie umiejętności prospołecznych, samoobsługowych i manualnych;
  • utrwalanie pór roku i ich oznak;
  • uczestniczenie w dekorowaniu sali elementami ozdobnymi;

Tematyka – Marzec

Tematyka kompleksowa:

  1. Zwierzęta z dżungli i sawanny
  2. Zwierzęta naszych pól i lasów
  3. Marcowa pogoda
  4. Wiosenne przebudzenia

Zadania wychowawczo-dydaktyczno–opiekuńcze:

  • doskonalenie umiejętności dokonywania wyboru odpowiedniego ubrania stosownie do pogody;
  • zwracanie uwagi na zmiany zachodzące w środowisku przyrodniczym w związku ze zmianą pory roku;
  • posługiwanie się pojęciami związanymi z wiosną;
  • wprowadzenie wzoru graficznego liter z, Z; u, U; c, C; ł, Ł – nazywanie ich, tworzenie i odczytywanie sylab i prostych wyrazów;
  • wprowadzenie wzoru graficznego cyfry 10 – nazywanie jej;
  • rozwijanie sprawności grafomotorycznych;
  • rozwijanie sprawności fizycznej dzieci w zabawach i ćwiczeniach ruchowych;
  • zapoznanie z wybranymi zwierzętami zamieszkujące różne zakątki Ziemi;
  • rozwijanie analizy i syntezy słuchowej;
  • kształcenie umiejętności uważnego słuchania utworów literackich;
  • posługiwanie się liczebnikami w aspektach kardynalnym i porządkowym;
  • uczestniczenie w dekorowaniu sali elementami ozdobnymi;

Tematyka – Luty

Tematyka kompleksowa:

  1. Baśnie, bajki, bajeczki.
  2. Muzyka wokół nas.
  3. Nie jesteśmy sami w kosmosie.
  4. Projekt- pieniądze.

Zadania wychowawczo-dydaktyczno–opiekuńcze:

  • wprowadzenie wzoru graficznego liter s, S; w, W; p, P, – nazywanie ich, tworzenie i odczytywanie sylab i prostych wyrazów;
  • rozwijanie umiejętności koncentrowania uwagi;
  • wzbogacanie słownictwa dzieci o pojęcia związane z teatrem, muzyką, kosmosem, pieniędzmi;
  • rozwijanie wyobraźni dzieci poprzez zabawy teatralne;
  • rozwijanie percepcji słuchowej i wzrokowej na materiale konkretnym, obrazkowym i symbolicznym;
  • rozwijanie sprawności grafomotorycznych;
  • kształtowanie umiejętności sprawnego przeliczania;
  • rozwijanie myślenia logicznego  poprzez prowadzenie obserwacji 
  • i doświadczeń oraz wyciągania wniosków;
  • rozwijanie sprawności fizycznej dzieci w zabawach i ćwiczeniach ruchowych;
  • ćwiczenie sprawności manualnej podczas zabaw plastycznych;
  • doskonalenie umiejętności współdziałania w zabawie;
  • doskonalenie umiejętności dokonywania wyboru odpowiedniego ubrania stosownie do pogody;