Tematyka – Kwiecień

Tematyka kompleksowa:

  1. Wybrać zawód- trudna sprawa, dla nas jeszcze to zabawa.
  2. Na wsi zawsze jest wesoło, tyle pól i zwierząt wkoło..
  3. Wielkanocne to pisanki, wyklejanki, malowanki.
  4. Stop! Zabraniam! Zakazuję! Śmieci w worki się ładuje.
  5. Nigdy nie bój się lekarza, gdy choroba się przydarza.

Zadania wychowawczo-dydaktyczno–opiekuńcze:

  • Poznanie numerów alarmowych i sytuacji, w których trzeba z nich korzystać,
  • wyrabianie nawyków prozdrowotnych,
  • rozwijanie świadomości wartości zdrowia i konieczności dbania o nie,
  • kształtowanie szacunku do przyrody w jej naturalnej formie,
  • dostarczanie wiedzy o zagrożeniach środowiska i sposobach jego ochrony,
  • doskonalenie funkcjonowania narządów artykulacyjnych,
  • doskonalenie sprawności fizycznej i manualnej,
  • wyrabianie nawyków dbałości o czystość i porządek otoczenia,
  • uświadomienie potrzeby hodowania niektórych roślin jako niezbędnych do wyżywienia człowieka,
  • budzenie zainteresowania zwyczajami i tradycjami związanymi ze świętami wielkanocnymi,

Tematyka – Marzec

Tematyka kompleksowa:

  1. Czy to siostra, czy to brat kolorowy z nimi świat.
  2. Wiosna zaraz tu przybędzie, kolorowo będzie wszędzie.
  3. Słychać śpiew wśród drzew i chmur, to artystów ptasich chór.
  4. Szybko biegnie każdy dzień, rosnę szybko, dużo wiem.

Zadania wychowawczo-dydaktyczno–opiekuńcze:

  • Uświadomienie relacji pokrewieństwa i właściwe nazywanie członków rodziny;
  • obserwowanie zmian zachodzących wczesną wiosną i wiązanie tych zjawisk z obecną porą roku;
  • zachęcanie do systematycznej obserwacji świata przyrody, dostrzeganie zmian i pogłębianie wiedzy dzieci z zakresu ornitologii;
  • doskonalenie funkcjonowania narządów artykulacyjnych;
  • doskonalenie sprawności fizycznej i manualnej;
  • utrwalanie kształtu i nazw figur geometrycznych;
  • dostrzeganie zmian we własnej osobie (cechy jakościowe i ilościowe);
  • nabywanie coraz dojrzalszych kompetencji społecznych, budowanie obszaru własnego Ja;
  • uświadomienie sobie konsekwencji upływu czasu w kontekście rozwoju i wzrostu;
  • doskonalenie umiejętności budowania wielozdaniowej wypowiedzi na konkretny temat.

Tematyka – Luty

Tematyka kompleksowa:

  1. W takt muzyki jest zabawa, ale fajnie jest karnawał.
  2. Ferie to jest super sprawa,odpoczynek i zabawa.
  3. Hartujmy zdrowie przez sporty zimowe.
  4. Życie na Dalekiej Północy – Odarpi syn Egigwy.

Zadania wychowawczo-dydaktyczno–opiekuńcze:

  • Poznawanie tradycji związanych z karnawałem,
  • uczestniczenie w zabawie karnawałowej,
  • poznanie wybranych dyscyplin sportów zimowych, 
  • poznawanie zwierząt żyjących na Dalekiej Północy,
  • doskonalenie sprawności fizycznej i manualnej,
  • poznawanie zasad bezpiecznej zabawy na śniegu,
  • •samodzielne wykonywanie czynności samoobsługowych w łazience.