Tematyka – Kwiecień

Tematyka kompleksowa:

  1. Wiosna w wiejskiej zagrodzie.
  2. Wiosenny ogródek.
  3. Wielkanocne tradycje i zwyczaje.
  4. Wiosenne zabawy.
  5. Kto ty jesteś? – Polak Mały.

Zadania wychowawczo-dydaktyczno–opiekuńcze:

  • rozpoznawanie i nazywanie zwierząt mieszkających w wiejskiej zagrodzie;
  • aktywny udział dzieci i rodziców w zajęciu otwartym;
  • poszerzenie wiadomości przyrodniczych związanych z różnorodnością pogody występującą w miesiącu kwietniu;
  • rozpoznawanie i nazywanie wybranych kwiatów wiosennych;
  • poszerzanie wiadomości nt. wiosennych prac w ogródku;
  • poznanie symboli Świąt Wielkanocnych;
  • pielęgnowanie tradycji wielkanocnych – wspólne spożywanie śniadania wielkanocnego (17.04.2019r.);
  • zachęcanie dzieci i rodziców do zabaw na świeżym powietrzu;
  • przypomnienie nazw dyscyplin sportowych i akcesoriów potrzebnych do ich uprawiania;
  • rozpoznawanie i nazywanie symboli narodowych;

Tematyka – Marzec

Tematyka kompleksowa:

  1. Poznajemy zawody.
  2. Różne wielkości.
  3. Wiosno przyjdź!
  4. Zawitała wiosna.

Zadania wychowawczo-dydaktyczno–opiekuńcze:

  • doskonalenie samodzielnego wykonywania czynności samoobsługowych;
  • poznanie osób pracujących w bliskim otoczeniu przedszkola i wykonywanych przez nie zawodów;
  • nazywanie zawodów wykonywanych przez rodziców;
  • zachęcanie rodziców do przeprowadzenia pogadanki nt. wykonywanego zawodu (udział w zadaniach Planu preorientacji zawodowej w przedszkolu);
  • zdobywanie doświadczenia w porównywaniu i określaniu wielkości przedmiotów, w postrzeganiu podobieństw i różnic, wysokości;
  • wskazywanie i nazywanie obrazków przedstawiających zwiastuny wiosny;
  • obserwowanie zmian zachodzących w przedwiośniu i w czasie pierwszych dni aktualnej pory roku;
  • aktywny udział dzieci w „Powitaniu wiosny”

Tematyka – Luty

Tematyka kompleksowa:

  1. Zabawy karnawałowe.
  2. Zimo baw się z nami! ferie zimowe
  3. Zimo baw się z nami! ferie zimowe
  4. Szanujemy nasze środowisko.

Zadania wychowawczo-dydaktyczno–opiekuńcze:

  • rozwijanie zainteresowania karnawałem i związanymi z nim tradycjami;
  • aktywne uczestnictwo dzieci w balu przebierańców;
  • budzenie radości dzieci podczas oglądania przedstawienia magika – Foriniego;
  • poznanie wybranych zimowych dyscyplin sportowych;
  • rozmowy nt. przestrzegania zasad bezpiecznej zabawy na śniegu i lodzie;
  • zachęcanie dzieci do spędzania czasu z rodzicami na świeżym powietrzu;
  • rozumienie potrzeby ochrony środowiska i zachowania porządku w miejscu, gdzie przebywamy;
  • stosowanie w praktyce zasad oszczędnego używania wody;