Grupa Żabki

Maj

Tematyka kompleksowa:

1. Zakładamy wiosenną hodowlę roślin.

2. Wiosna nad stawem.

3. Wszystko kwitnie.

4. Kochamy naszych Rodziców.

5. Dzieci z różnych stron świata.

 

Zadania:

    • kształtowanie umiejętności wypowiadania się na dany temat wielozdaniowo;
    • rozwijanie umiejętności związanych z poznawaniem świata roślin.
    • kształtowanie postawy szacunku i ochrony przyrody;
    • poznanie zwierząt i roślin występujących nad stawem, zwierząt będących pod ochroną: rak, żółw błotny, zaskroniec itp.
    • uściślenie wiadomości o środowisku roślinnym: łąki, ogrody, sady, parki;
    • wyodrębnianie spośród zwierząt owadów;
    • podawanie informacji na temat swojej rodziny /imiona, zawody, hobby/,
    • poznawanie takich wartości moralnych, jak: szacunek, uczciwość, szczęście, przyjaźń, miłość, mądrość, dążenie do zrozumienia i przeżywania wymienionych wartości moralnych;
    • wzbogacanie wiadomości na temat życia ludzi na różnych kontynentach;
    • rozwijanie umiejętności nawiązywania i utrzymywania kontaktów z innymi dziećmi, przedstawicielami innej narodowości i rasy;
    • zachęcanie do lepszego rozumienia i uszanowania odmiennych poglądów;

      Kwiecień

      Tematyka kompleksowa:

      1. Powroty ptaków.

      2. Rozmawiamy o tradycji wielkanocnej.

      3. Dbamy o nasze zdrowie.

      4. Jesteśmy małymi Ekologami.

      5. Jestem Polakiem, jestem Europejczykiem.

       

      Zadania:

        • rozbudzenie zainteresowań przyrodniczych oraz chęci obserwowania otaczającego świata.
        • wzbogacenie wiedzy na temat ptaków oraz uświadomienie potrzeby chronienia, niektórych gatunków,
        • poznawanie zwyczajów i obrzędów wielkanocnych,
        • kształtowanie właściwych nawyków higienicznych,
        • rozwijanie aktywnych postaw pro zdrowotnych,
        • kształtowanie świadomości ekologicznej - jak postępować aby chronić środowisko naturalne,
        • postrzeganie siebie jako obywatela Polski i Europy.

          Marzec

          Tematyka kompleksowa:

          1. Małe i duże sklepy.

          2. W świecie muzyki i teatru.

          3. Szukamy oznak przedwiośnia.

          4. Przyszła wiosna.

          5. Zwierzęta z wiejskiej zagrody.

           

          Zadania:

          • Wzbogacenie słownictwa o wyrazy związane z branżami sklepów
          • Wprowadzenie liczby 10
          • Wprowadzenie szeregów sylab:WA,WE,WI,WU,WY; NA, NO,NE,NU,NI,NA
          • Rozwijanie umiejętności przedstawiania utworów literackich za pomocą gestu i mimiki, ruchu
          • Rozwijanie aktywności twórczej w zakresie słowa mówionego
          • Rozwijanie umiejętności operowania głosem pod względem intonacyjnym
          • Rozpoznaje i nazywa zwiastuny wiosny, wie kiedy zaczyna się wiosna kalendarzowa
          • Poznanie wyglądu kwiatów chronionych i ptaków przylatujących z południa
          • Zna nazwę i charakterystyczne cechy aktualnej pory roku-wiosny
          • Poznaje różne gatunki zwierząt żyjących w wiejskiej zagrodzie.
          • Rozwijanie aparatu mowy poprzez ćwiczenia dźwiękonaśladowcze.
          • Kształtowanie umiejętności klasyfikowania i liczenia liczebnikami głównymi porządkowymi

            Luty

            Tematyka kompleksowa:

            1.Zimowe dyscypliny sportowe.

            2.Doświadczenia z wodą.

            3.W  karnawale czas na bale.

            4.Zwierzęta zimą.

            Zadania:

            • utrwala zasadę picia wody wyłącznie przegotowanej;
            • motywuje się do prowadzenia systematycznej obserwacji;
            • pozna w zabawie właściwości wody i jej stany skupienia;
            • rozumie znaczenie wody dla ludzi, zwierząt i roślin
            • wie, że bez wody nie mogłoby istnieć życie na ziemi;
            • utrwali cyfry 1-9;
            • doskonali umiejętność czytania;
            • odróżnia bezpieczne od niebezpiecznych miejsc do zabaw zimowych;
            • zna zasady bezpiecznej zabawy na śniegu i lodzie;
            • rozpoznaje i nazywa wybrane sporty zimowe oraz sprzęty potrzebne do ich uprawiania /sanki-saneczkarstwo, łyżwy-łyżwiarstwo, narty-narciarstwo, kijek i krążek-hokej, snowboard  snowboarding, kijki i narty-narciarstwo/;
            • rozumie związki przyczynowo-skutkowe;
            • utrwala tradycję organizowania bali i zabaw w karnawale;
            • troszczy się o losy ptaków i zwierząt w czasie mroźnej zimy;
            • poznaje gatunki niektórych ptaków;

            Styczeń

            Tematyka kompleksowa:

            1. Życie ludzi i zwierząt z Północy.

            2. kochamy nasze Babcie i Dziadków.

            3. Ferie zimowe.

            4. Ferie zimowe.

            Zadania wychowawczo - dydaktyczno - opiekuńcze:

            • poznaje wygląd i niektóre zwyczaje Eskimosów;
            • zgodnie współpracuje w grupie;
            • wzmocnienie więzi emocjonalnej z rodziną dziecka;
            • kształtowanie uczucia przywiązania do swojej rodziny;
            • nawiązanie bliższych kontaktów z Babcią i Dziadkiem, radosne, wspólne przeżywanie święta
            • okazywanie szacunku Babci i Dziadkowi.

            Grudzień

            Tematyka kompleksowa:

            1. Ubieramy się ciepło.

            2. Rozmawiamy o cechach zimy.

            3. Robimy świąteczne ozdoby.

            4. Poznajemy noworoczne tradycje.

             

            Zadania wychowawczo - dydaktyczno - opiekuńcze:

            • Wdrażanie do zachowań prozdrowotnych;
            • Rozwijanie myślenia przyczynowo - skutkowego;
            • Uświadomienie konieczności ubierania się stosownie do warunków atmosferycznych występujących o danej porze roku;
            • Poznanie przyczyny przeziębienia jako następstwa niedostosowania ubioru do danej pory roku;
            • Nazywanie aktualnej pory roku i miesięcy zimowych;
            • Rozpoznawanie cech zimy;
            • Zapoznanie z tematem zbliżających się świąt, śpiewanie pastorałek i robienie ozdób świątecznych;
            • Zapoznanie z tradycjami świątecznymi (łamanie się opłatkiem, sianko pod obrusem, ubieranie choinki, dodatkowe nakrycie dla niespodziewanego gościa);
            • Rozwijanie umiejętności przeliczania i segregowania;
            • Poznanie przysłów ludowych związanych z nadejściem Nowego Roku;

             

             

            Listopad

            Tematyka kompleksowa:

            1.Chodzi listonosz tu i tam.

            2.Polska nasz kraj.

            3.Moje domowe zwierzątko.

            4.W świecie urządzeń elektrycznych.

            5.Tradycje regionalne, Święto Górnika

             

            Zadania wychowawczo - dydaktyczno - opiekuńcze:

            • Poznanie odpowiedzialnej funkcji poczty i zadań w pracy listonosza;
            • Doskonalenie umiejętności posługiwania się liczebnikami głównymi i porządkowymi;
            • Kształtowanie poczucia tożsamości narodowej;
            • Utrwalanie polskich symboli narodowych (mapa, godło, flaga);
            • Wyjaśnianie pojęcia ojczyzna i patriotyzm;
            • Poznawanie mapy Polski, legendy mapy;
            • Rozwijanie opiekuńczego stosunku do zwierząt domowych;
            • Rozwijanie umiejętności czytania i liczenia;
            • Poszerzanie doświadczeń plastycznych poprzez łączenie różnych technik.
            • Bezpieczne korzystanie z wybranych urządzeń elektrycznych;
            • Zdobywanie wiedzy o świecie poprzez korzystanie z różnych źródeł informacji;
            • Zapoznanie z tradycjami obchodów Barbórki święta górnika;

             

             

            Październik

            Tematyka kompleksowa:

            1. Dary jesieni.

            2. Grzyby jadalne i trujące.

            3. Las i jego mieszkańcy.

            4. Przygotowania zwierząt do zimy.

            5. Kolorowe zdrowie.

             

            Zadania wychowawczo - dydaktyczno - opiekuńcze:

            • Wdrażanie do samodzielnego rozbierania się i ubierania,
            • Wdrażanie do prawidłowego posługiwania się łyżką, widelcem, kredką, pędzlem,
            • Wdrażanie do odkładania zabawek i rzeczy na swoje miejsce,
            • Rozróżnianie zjawisk atmosferycznych charakterystycznych dla jesieni,
            • Rozwijanie zainteresowań przyrodniczych
            • Tworzenie kompozycji z wykorzystaniem darów jesieni,
            • Poznanie grzybów jadalnych i trujących, wdrażanie do przestrzegania zakazu spożywania nieznanych owoców, grzybów i roślin,
            • Utrwalanie wiadomości dotyczących jesiennych zwyczajów zwierząt leśnych: (jeża, wiewiórki, niedźwiedzia): gromadzenie zapasów, zapadanie w sen zimowy,
            • Rozpoznawnie niektórych ptaków osiadłych i odlatujących,
            • Rozwijanie odpowiedzialności za własne zdrowie i podkreślanie roli własciwego odżywiania się.

            Aktualności

            Witamy grupę Żabek !