Grupa Żabki

Maj

Tematyka kompleksowa:

  1. Jesteśmy Europejczykami.
  2. Jak powstaje książka?
  3. Kolorowa łąka.
  4. Nasi kochani rodzice.
  5. Moje ulubione zwierzątko.

Zadania wychowawczo – dydaktyczno - opiekuńcze:

  • dostrzeganie zmian zachodzących w przyrodzie wiosną;
  • rozpoznawanie i nazywanie zwierząt żyjących na łące;
  • wyjaśnienie zwrotu: Unia Europejska;
  • słuchanie hymnu Unii;
  • rozwijanie umiejętności współpracy;
  • zapoznanie z cyklem rozwojowym żab;
  • poszerzanie doświadczeń plastycznych;
  • poznawanie życia pszczół i mrówek;
  • zapoznanie z etapami powstawania książki;
  • stwarzanie sytuacji do dzielenia  się opiniami na temat własnych rodziców;
  • wypowiadanie się na temat spędzania wolnego czasu z rodzicami;
  • doskonalenie umiejętności ilustrowania i rozwiązywania zadań z treścią;
  • posługiwanie się liczebnikami głównymi i porządkowymi;
  • kontrolowanie napięcie mięśniowe podczas kolorowanie, rysowanie, kreślenie po śladzie, itp.;
  • dostrzeganie zagrożenia płynącego ze spotkania z dzikim, obcym zwierzęciem.

Kwiecień

Tematyka kompleksowa:

  1. Z wizytą na wsi.
  2. Praca rolnika.
  3. Chronimy środowisko.
  4. Kto Ty jesteś?

Zadania wychowawczo – dydaktyczno - opiekuńcze:

  • zapoznanie z elementami kwietniowej pogody;
  • dostrzeganie zmian zachodzących w przyrodzie wiosną;
  • uświadamianie konieczności dbania o lasy;
  • rozwijanie poczucia troski o najbliższe otoczenie i odpowiedzialności za nie;
  • uświadomienie konieczności segregowania odpadów;
  • wyrabianie postawy proekologicznej;
  • rozwijanie umiejętności klasyfikowania;
  • zapoznanie ze zwierzętami żyjącymi na wiejskim podwórku;
  • zapoznanie z rodzinami zwierząt, nazywanie rodziców i ich dzieci;
  • zapoznanie z mapą Polski;
  • zapoznanie z symbolami narodowymi;
  • zapoznanie z hymnem Unii Europejskiej „Oda do radości”.

Marzec

Tematyka kompleksowa:

  1. Jak to było w dawnych czasach?.
  2. Wiosna tuż, tuż!
  3. Pracowita wiosna.
  4. Święta Wielkanocne.

Zadania wychowawczo – dydaktyczno - opiekuńcze:

  • zapoznanie z wyglądem Ziemi w czasach prehistorycznych;
  • zapoznanie z przypuszczalnymi przyczynami wyginięcia dinozaurów;
  • obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie przed zbliżającą się wiosną;
  • poznawanie zwiastunów wiosny;
  • opisywanie zmian zachodzących w przyrodzie;
  • zapoznanie z elementami marcowej pogody;
  • poznanie nazw wybranych ptaków;
  • doskonalenie słuchu fonematycznego;
  • rozwijanie sprawności grafomotorycznych;
  • posługiwanie się nazwami pór roku, dni tygodnia, miesięcy;
  • wyrażanie spostrzeżeń dotyczących wiosny w ekspresji plastycznej;
  • zapoznanie z tradycjami wielkanocnymi;

Luty

Tematyka kompleksowa:

  1. Sporty zimowe.
  2. Bal w przedszkolu.
  3. Nasze ulubione baśnie.
  4. Kiedy patrze w niebo to widzę …

Zadania:

  • rozpoznawanie bohaterów baśni;
  • zapoznanie z etapami powstawania książki;
  • rozwijanie słuchu fonematycznego;
  • rozwijanie zainteresowania karnawałem i związanymi z nim tradycjami;
  • przeliczanie w dostępnym dla siebie zakresie;
  • uczestniczenie w zabawach tanecznych – poruszanie się w rytmie muzyki, wykonywanie zaprezentowanych ruchów;
  • zapoznanie z wyglądem Ziemi w czasach prehistorycznych;
  • zapoznanie z przypuszczalnymi przyczynami wyginięcia dinozaurów;
  • nazywanie planet w Układzie Słonecznym;
  • poznawanie zjawiska powstawania dnia i nocy ;
  • wyrażanie wiedzy na temat własnej planety w ekspresji plastycznej.

Styczeń

Tematyka kompleksowa:

  1. Skok w Nowy 2018 Rok.
  2. Wszędzie biało.
  3. Życie na dalekiej północy.
  4. Babcia i Dziadek gośćmi w przedszkolu.
  5. Zimowe zabawy.

Zadania wychowawczo - dydaktyczno - opiekuńcze:

  • wskazywanie charakterystycznych cech pór roku;
  • zwrócenie uwagi na budowę kalendarzy i ich charakterystyczne elementy;
  • wymienianie fizycznych właściwości wody, śniegu, lodu;
  • dostrzeganie następstw pór roku, dni tygodnia, miesięcy;
  • rozwijanie umiejętności liczenia;
  • odczytywanie pełnych godzin na zegarze;
  • tworzenie kalendarza swoich zajęć;
  • porządkowanie zdarzenia w historyjce obrazkowej i opowiadanie jej treści;
  • malowanie portretu babci i dziadka;
  • zachęcanie do sprawiania niespodzianek bliskim osobom;
  • rozwijanie sprawności manualnej;
  • obserwowanie najbliższego otoczenia i wypowiadanie się na temat swoich obserwacji;
  • ilustrowanie ruchem treść wierszy, piosenek, opowiadań;
  • rozwijanie aktywności twórczej;
  • rozwijanie myślenia. 

    Grudzień

    Tematyka kompleksowa:

    1. Górnik i Mikołaj - goście w przedszkolu.
    2. Jak sobie radzą zwierzęta w zimie.
    3. Spotkanie przy wigilijnym stole.
    4. Nasze świąteczne zwyczaje.

    Zadania wychowawczo - dydaktyczno - opiekuńcze:

      • zapoznanie z wyglądem Ziemi w czasach prehistorycznych;
      • zapoznanie z trudną pracą górnika;
      • zapoznanie z właściwościami fizycznymi soli i węgla kamiennego;
      • poznanie postaci Świętego Mikołaja;
      • budowanie krótkich wypowiedzi na temat: Świąt Bożego Narodzenia;
      • przybliżanie tradycji i zwyczajów świątecznych związanych z Wigilią;
      • dostrzeganie i nazywanie zmian zachodzących zimą w przyrodzie;
      • poznanie właściwości śniegu i lodu;
      • stosowanie się do zasad bezpieczeństwa podczas pobytu na świeżym powietrzu, spacerach i wycieczkach;
      • rozpoznawanie i nazywanie zwierząt leśnych;
      • śpiewanie piosenek i kolęd w grupie i indywidualnie;
      • utrwalanie nazw pór roku i ich oznak;
      • posługiwanie się pojęciami dotyczącymi wielkości oraz długości;
      • rozwijanie percepcji słuchowej;
      • rozwijanie umiejętności liczenia.

      Listopad

      Tematyka kompleksowa:

      1.    Na starej fotografii.
      2.    Jesienna muzyka.
      3.    My – mali artyści.
      4.    Ciepło i miło ...
      5.    „Chodzi listonosz tu i tam” 

      Zadania wychowawczo - dydaktyczno - opiekuńcze:

      • rozpoznawanie zjawisk atmosferycznych charakterystycznych dla danej pory roku;
      • nazywanie podstawowych zjawisk atmosferycznych: deszcz, wiatr, słońce, śnieg itp.;
      • wykonywanie drzewa genealogicznego swojej rodziny;
      • wymienianie członków rodziny z uwzględnieniem pokrewieństwa do 3 pokolenia;
      • posługiwanie się liczebnikami porządkowymi;
      • dobieranie ubrania do warunków pogodowych;
      • uczestniczenie w zabawach muzyczno – ruchowych;
      • przybliżenie zawodu listonosza;
      • dokonywanie klasyfikacji przedmiotów ze względu na wybrane cechy;
      • wyciąganie wniosków na podstawie zaobserwowanej sytuacji;
      • dzielenie zdania na wyrazy;
      • rozróżnianie różnych dźwięków z najbliższego otoczenia;
      • czytanie globalne wyrazów .

      Aktualności

      Witamy grupę Żabek !