Grupa Stokrotki

Styczeń

Tematyka kompleksowa:

  1. Skok w Nowy rok.
  2. Wszędzie biało.
  3. Babcia i dziadek.
  4. Mali artyści.
  5. Zimowe zabawy.

Zadania wychowawczo - dydaktyczno - opiekuńcze:

  • poznanie nazw miesięcy, utrwalenie nazw dni tygodnia i pór roku,
  • wzbogacenie wiadomości na temat pór roku – ich nazw, cech charakterystycznych; dostrzeganie regularności występowania pór roku,
  • prezentacja sylab: PA.PO.PE,PI,PÓ,PY;TA,TO,TE,TI,TU,TY
  • obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie,
  • rozwijanie umiejętności wnioskowania na podstawie obserwowanych doświadczeń,
  • prezentacja programu przygotowanego z okazji Dnia Babci i Dziadka,
  • uczenie się czerpania radości ze sprawiania innym niespodzianek,
  • uczenie sposobów wyrażania uczuć i szacunku do osób starszych,
  • przyzwyczajanie do kulturalnego zachowania się wobec swoich dziadków i osób starszych,
  • kształtowanie więzi uczuciowej z rodziną,
  • poszerza wiadomości na temat zimy, zimowych zabaw i ich bezpieczeństwa,

    Grupa Stokrotki

    Grudzień

    Tematyka kompleksowa:

    1. Goście w przedszkolu.
    2. Zwierzęta zimą.
    3. Spotkanie przy wigilijnym stole.
    4. Świąteczne zwyczaje.

     

    Zadania wychowawczo - dydaktyczno - opiekuńcze:

    • poznanie pracy Górników;
    • poznanie postaci Św. Mikołaja;
    • obserwowanie zmian zachodzacych w przyrodzie na pograniczu pór roku;
    • poznanie zjawisk atmosferycznych dla zimy;
    • poznanie własciwości śniegu i lodu;
    • dostrzeganie cykliczności pór roku;
    • rozwijanie zainteresowań światem przyrodniczym;
    • wzmacnianie więzów w rodzinie;
    • przybliżenie tradycji i zwyczajów związanych
    • ze świętami Bożego Narodzenia;
    • śpiewanie kolęd i pastorałek;
    • rozwijanie orientacji przestrzennej;
    • rozwijanie sprawności manualnej;
    • analiza i synteza wyrazu;
    • rozwijanie umiejętności liczenia;

      Listopad

      Tematyka kompleksowa:

      1. Przygotowania do zimy
      2. Na starej fotografii
      3. Jesienna muzyka
      4. Mali artyści
      5. Ciepło i miło 

      Zadania wychowawczo - dydaktyczno - opiekuńcze:

      • kształtowanie umiejętności nazywania członków rodziny,
      • doskonalenie umiejętności dostrzegania sekwencji czasowych podczas
        oglądania zdjęć rodzinnych,
      • doskonalenie umiejętności układania dwuelementowych i przeliczanie
        liczebnikami porządkowymi w granicach możliwości dzieci,
      • poznanie nowych pojęć dotyczących filharmonii i nazywanie emocji
        podczas słuchania muzyki,
      • kształtowanie umiejętności planowania treści filmu,
      • poznanie nazw i sposobu wykorzystania przyborów krawieckich,
      • analiza i synteza słuchowa i wzrokowa wyrazów,
      • doskonalenie umiejętności przeliczania elementów,

        Aktualności

        Witamy grupę Stokrotek !