Grupa Stokrotki

Kwiecień

Tematyka kompleksowa:

1. Na wsi.

2. Praca rolnika.

3. Chronimy środowisko.

4. Kto ty jesteś?                                               

Zadania wychowawczo - dydaktyczno - opiekuńcze:

  • poznanie zwierząt żyjących na wsi;
  • poznawanie charakterystycznych zabudowań wsi;
  • poznanie pracy rolnika;
  • poznawanie czynników potrzebnych roślinom i zwierzętom do życia;
  • rozwijanie sprawności manualnej;
  • zapoznanie z elementami kwietniowej pogody;
  • poznanie sposobów ochrony środowiska;
  • zachęcanie do segregacji odpadów;
  • utożsamianie się z własnym krajem, ojczyzną;
  • poznanie legendy o powstaniu Polski;
  • rozwijanie umiejętności liczenia;
  • zachęcanie do wspólnego działania;
  • rozwijanie umiejętności wokalnych;
  • rozwijanie myślenia przyczynowo – skutkowego;

    Marzec

    Tematyka kompleksowa:

    1. Oznaki wiosny.
    2. Wszystko rośnie.
    3. Pracowita wiosna.
    4. Święta Wielkanocne.     

    Zadania wychowawczo - dydaktyczno - opiekuńcze:

    • zapoznanie z elementami marcowej pogody;
    • poznawanie charakterystycznych zwiastunów wiosny;
    • rozwijanie umiejętności liczenia;
    • zachęcanie do wspólnego działania;
    • rozwijanie umiejętności wokalnych;
    • rozwijanie myślenia przyczynowo - skutkowego;
    • poznawanie czynników potrzebnych roślinom do życia;
    • rozwijanie sprawności manualnej;
    • zapoznanie z elementami kwietniowej pogody;
    • zapoznanie z tradycjami wielkanocnymi;
    • opowiadanie  o rodzinnych tradycjach związanych z przygotowaniami do świąt;
    • rozpoznawanie  za pomocą dotyku i węchu przedmiotów związanych z Wielkanocą;
    • uczenie się nakrywania do stołu;
    • poznawanie staropolskich obyczajów ludowych związanych z tradycjami
      „lanego poniedziałku”.

      Styczeń

      Tematyka kompleksowa:

      1. Skok w Nowy rok.
      2. Wszędzie biało.
      3. Babcia i dziadek.
      4. Mali artyści.
      5. Zimowe zabawy.

      Zadania wychowawczo - dydaktyczno - opiekuńcze:

      • poznanie nazw miesięcy, utrwalenie nazw dni tygodnia i pór roku,
      • wzbogacenie wiadomości na temat pór roku – ich nazw, cech charakterystycznych; dostrzeganie regularności występowania pór roku,
      • prezentacja sylab: PA.PO.PE,PI,PÓ,PY;TA,TO,TE,TI,TU,TY
      • obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie,
      • rozwijanie umiejętności wnioskowania na podstawie obserwowanych doświadczeń,
      • prezentacja programu przygotowanego z okazji Dnia Babci i Dziadka,
      • uczenie się czerpania radości ze sprawiania innym niespodzianek,
      • uczenie sposobów wyrażania uczuć i szacunku do osób starszych,
      • przyzwyczajanie do kulturalnego zachowania się wobec swoich dziadków i osób starszych,
      • kształtowanie więzi uczuciowej z rodziną,
      • poszerza wiadomości na temat zimy, zimowych zabaw i ich bezpieczeństwa,

        Grupa Stokrotki

        Grudzień

        Tematyka kompleksowa:

        1. Goście w przedszkolu.
        2. Zwierzęta zimą.
        3. Spotkanie przy wigilijnym stole.
        4. Świąteczne zwyczaje.

         

        Zadania wychowawczo - dydaktyczno - opiekuńcze:

        • poznanie pracy Górników;
        • poznanie postaci Św. Mikołaja;
        • obserwowanie zmian zachodzacych w przyrodzie na pograniczu pór roku;
        • poznanie zjawisk atmosferycznych dla zimy;
        • poznanie własciwości śniegu i lodu;
        • dostrzeganie cykliczności pór roku;
        • rozwijanie zainteresowań światem przyrodniczym;
        • wzmacnianie więzów w rodzinie;
        • przybliżenie tradycji i zwyczajów związanych
        • ze świętami Bożego Narodzenia;
        • śpiewanie kolęd i pastorałek;
        • rozwijanie orientacji przestrzennej;
        • rozwijanie sprawności manualnej;
        • analiza i synteza wyrazu;
        • rozwijanie umiejętności liczenia;

          Listopad

          Tematyka kompleksowa:

          1. Przygotowania do zimy
          2. Na starej fotografii
          3. Jesienna muzyka
          4. Mali artyści
          5. Ciepło i miło 

          Zadania wychowawczo - dydaktyczno - opiekuńcze:

          • kształtowanie umiejętności nazywania członków rodziny,
          • doskonalenie umiejętności dostrzegania sekwencji czasowych podczas
            oglądania zdjęć rodzinnych,
          • doskonalenie umiejętności układania dwuelementowych i przeliczanie
            liczebnikami porządkowymi w granicach możliwości dzieci,
          • poznanie nowych pojęć dotyczących filharmonii i nazywanie emocji
            podczas słuchania muzyki,
          • kształtowanie umiejętności planowania treści filmu,
          • poznanie nazw i sposobu wykorzystania przyborów krawieckich,
          • analiza i synteza słuchowa i wzrokowa wyrazów,
          • doskonalenie umiejętności przeliczania elementów,

            Aktualności

            Witamy grupę Stokrotek !