Grupa Stokrotki

Maj

Tematyka kompleksowa:

1. Polska – mój dom.2. Europejczycy – to my.3. Łąka i jej mieszkańcy.4. Święto rodziców.5. Jesteśmy rodziną.

 

Zadania wychowawczo - dydaktyczno - opiekuńcze:

    • zapoznanie się z legendą o powstaniu Polski;
    • poznanie krajobrazu i krain geograficznych Polski;
    • poznanie nazw państw sąsiadujących z Polską;
    • wyjaśnienie zwrotu Unia Europejska;
    • słuchanie hymnu Unii;
    • rozróżnianie i nazywanie roślin łąkowych;
    • poznawanie czynników potrzebnych roślinom do życia;
    • nabywanie szacunku do członków swoich rodzin;
    • rozwijanie umiejętności liczenia do 10;
    • rozwijanie umiejętności czytania prostych wyrazów;
    • zachęcanie do wspólnego działania;
    • rozwijanie umiejętności wokalnych;
    • rozwijanie myślenia przyczynowo – skutkowego;
    • rozwijanie sprawności manualnej.

      Kwiecień

      Tematyka kompleksowa:

      1. Teatr.

      2. Wielkanoc.

      3. Wiosna na wsi.

      4. Dbamy o Ziemię.

      Zadania wychowawczo - dydaktyczno - opiekuńcze:

        • zapoznanie z elementami kwietniowej pogody;
        • poznawanie charakterystycznych zwiastunów wiosny;
        • rozwijanie umiejętności liczenia;
        • rozwijanie umiejętności czytania prostych wyrazów;
        • zachęcanie do wspólnego działania;
        • rozwijanie umiejętności wokalnych;
        • zapoznanie z odtwarzaczami muzyki stosowanymi dawniej i obecnie;
        • zapoznanie z gamą C-dur;
        • zachęcanie do zabawy w teatr;
        • zapoznanie z teatrem jako miejscem sztuki i kultury;
        • rozwijanie myślenia przyczynowo - skutkowego;
        • zapoznanie z tradycjami wielkanocnymi;
        • poznawanie czynników potrzebnych roślinom do życia;
        • rozwijanie sprawności manualnej.

          Marzec

          Tematyka kompleksowa:

          1. Zwierzęta na świecie.

          2. Czy żyły dinozaury?

          3. Wiosna tuż, tuż.

          4. Wiosna wokoło.

          5. Muzyka jest wszędzie.

          Zadania wychowawczo - dydaktyczno - opiekuńcze:

          • zapoznanie z elementami marcowej pogody;
          • poznawanie charakterystycznych zwiastunów wiosny;
          • rozwijanie umiejętności liczenia;
          • zachęcanie do wspólnego działania;
          • poznanie nazw żyjących kiedyś dinozaurów;
          • rozróżnianie dinozaurów po wyglądzie;
          • rozwijanie umiejętności wokalnych;
          • zapoznanie z odtwarzaczami muzyki stosowanymi dawniej i obecnie;
          • zapoznanie z gamą C-dur;
          • poznanie rożnych gatunków zwierząt;
          • poznanie warunków życia zwierząt;
          • rozwijanie myślenia przyczynowo - skutkowego;
          • poznawanie czynników potrzebnych roślinom do życia;
          • rozwijanie sprawności manualnej.

            Luty

            Tematyka kompleksowa:

            1. „Zimowe potrzeby ptaków”

            2. „A śnieg pada i pada”

            3. „W krainie baśni – bal karnawałowy”

            4. „Czy jesteśmy sami w kosmosie”

            Zadania wychowawczo - dydaktyczno - opiekuńcze:

            • utrwalanie nazw pór roku;
            • rozwijanie umiejętności wokalnych;
            • zachęcanie do wykonywania doświadczeń;
            • rozwijanie umiejętności liczenia;
            • zapoznanie z nazwami ptaków zimujących w Polsce;
            • rozpoznawanie wybranych zwierząt po śladach na śniegu;
            • uświadomienie niebezpieczeństw wynikajacych z nieprzestrzegania zakazów;
            • rozwijanie umiejętności budowania dłuższych wypowiedzi;
            • rozwijanie myślenia i spostrzegawczości;
            • uświadamianie istnienia różnych narządów zmysłów;
            • poznanie ciekawostek,legend na temat satelity Ziemi - Ksieżyca;
            • korelacja muzyki z plastyką.

            Styczeń

            Tematyka kompleksowa:

            1. Babciu ! Dziadku ! Bardzo Was kochamy !

            2. Lubimy zabawy na śniegu

            Zadania wychowawczo - dydaktyczno - opiekuńcze:

            • dostrzeganie ważnej roli dziadków w życiu dzieci;
            • rozwijanie umiejętności wokalnych;
            • zachęcanie do sprawiania niespodzianek bliskim osobom;
            • pokonywanie nieśmiałości, występując na forum grupy i zaproszonych gości podczas Jasełek w kościele;
            • zachęcanie do zabawy na świeżym powietrzu jako warunku zdrowia i odporności;
            • dokonywanie klasyfikacji przedmiotów, ze względu na wybrane cechy;
            • zapoznanie z wybranymi sportami zimowymi;
            • ukazywanie konsekwencji nieprzestrzegania zakazów dotyczących zimowych zabaw.

            Grupa Stokrotki

            Grudzień

            Tematyka kompleksowa:

            1. Co robić w taki grudniowy, ponury czas

            2. Nadchodzi zima

            3. święta tuż, tuż

            4. Tak mija nam czas

             

            Zadania wychowawczo - dydaktyczno - opiekuńcze:

            • obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie na pograniczu pór roku;
            • poznanie zjawisk atmosferycznych charakterystycznych dla zimy;
            • poznanie właściwości śniegu i lodu;
            • dostrzeganie cykliczności pór roku;
            • poznanie postaci Świętego Mikołaja;
            • wzmacnianie więzów w rodzinie;
            • przybliżenie tradycji i zwyczajów związanych ze świętami Bożego Narodzenia;
            • śpiewanie kolęd i pastorałek;
            • rozwijanie orientacji przestrzennej;
            • analiza i synteza wyrazu;
            • rozwijanie sprawności manualnej;
            • rozwijanie umiejętności liczenia.

            Listopad

            Tematyka kompleksowa:

            1. „A deszcz pada i pada …”

            2. „Nasze rodziny”

            3. „Domy i domki”

            4. „Urzadzenia elektryczne”

            5. „Zdrowie naszym skarbem”

             

            Zadania wychowawczo - dydaktyczno - opiekuńcze:

            • dostrzeganie zjawisk atmosferycznych charakterystycznych dla jesieni;
            • dobieranie ubrania do warunków pogodowych;
            • zapoznanie ze zjawiskiem krążenia wody w przyrodzie;
            • usprawnianie narządów artykulacyjnych;
            • uświadomienie, jakie znaczenie dla każdego człowieka ma zdrowie;
            • rozwijanie umiejętności klasyfikowania;
            • zachęcanie do spożywania zdrowej żywności;
            • zapoznanie z praca stomatologa;
            • rozwijanie sprawności manualnej;
            • rozwijanie logicznego myślenia;
            • zwrócenie uwagi na znaczenie prądu w gospodarstwie domowym;
            • poznawanie złych i dobrych przewodników ciepła;
            • rozwijanie wrażliwości muzycznej i poczucia rytmu.

            Październik

            Tematyka kompleksowa:

            1. Nasze jesienne nastroje.

            2. Jabłuszka i gruszki z jesiennego sadu.

            3. Ogórek, ogórek zielony ma garniturek - wesoło jesienią w ogródku.

            4. Nasi domowi ulubieńcy.

             

            Zadania wychowawczo - dydaktyczno - opiekuńcze:

            • utrwalanie nazw pór roku,
            • rozwijanie umiejętności wokalnych,
            • zachęcanie do wykonywania doświadczeń,
            • rozwijanie umiejętności liczenia
            • zapoznanie z nazwami drzew owocowych,
            • klasyfikowanie owoców ze względu na ich pochodzenia,
            • rozpoznawanie i nazywanie warzyw,
            • rozwijanie umiejętności budowania dłuższych wypowiedzi,
            • rozwijanie myślenia i spostrzegawczości,
            • rozpoznawanie i nazywanie części ciała,
            • rozwijanie opiekuńczego stosunku do zwierząt,
            • korelacja muzyki z plastyką.

            Aktualności

            Witamy grupę Stokrotek !