Grupa Słoneczka

Maj

Tematyka kompleksowa:

  1. Jestem Polakiem.
  2. Jestem Europejczykiem.
  3. Akademia Zdrowego Przedszkolaka.
  4. Moja rodzina.
  5. Majowa łąka.

Zadania wychowawczo - dydaktyczno - opiekuńcze:

  • utrwalenie symboli narodowych naszego kraju;
  • kształtowanie postawy patriotycznej w kontekście tożsamości narodowej;
  • wprowadzenie podstawowych informacji o Unii Europejskiej (wyjaśnienie pojęcia „Unia Europejska”, flaga, waluta, państwa członkowskie itp.)
  • poznanie nazw i wyglądu zwierząt mieszkających na łące;
  • zwrócenie uwagi na przystosowanie zwierząt do życia w danym środowisku;
  • zachęcanie dzieci do zdrowego odżywiania i przestrzegania zasad, których należy przestrzegać, żeby być silnym i zdrowym;
  • aktywne uczestnictwo dzieci w obchodach Święta Polskiej Niezapominajki;
  • udział dzieci w wycieczce do „Dzidzi-Wioski” pod Gliwicami;
  • stwarzanie sytuacji do dzielenia się opiniami na temat swoich rodziców;
  • wypowiadanie się nt. spędzania wolnego czasu z rodzicami;
  • prezentowanie programu artystycznego podczas uroczystości z okazji Dnia Mamy i Taty;

Kwiecień

Tematyka kompleksowa:

  1. Kwiecień – plecień.                        
  2. Wiosenne porządki w ogródku.
  3. W wiejskiej zagrodzie.
  4. Dbamy o narządy zmysłów.                 

Zadania wychowawczo - dydaktyczno - opiekuńcze:

 

  • zabawy z literami (metoda I. Majchrzak) i cyframi;
  • poszerzenie wiadomości przyrodniczych związanych z różnorodnością pogody występującą w miesiącu kwietniu;
  • zachęcanie do zabaw na świeżym powietrzu jako warunku zdrowia i odporności;
  • aktywny udział dzieci w zajęciu otwartym dla rodziców;
  • poszerzanie wiadomości nt. wiosennych prac w ogródku;
  • rozpoznawanie i nazywanie zwierząt mieszkających w wiejskiej zagrodzie;
  • uświadomienie istnienia różnych narządów zmysłów.

 

 

Marzec

Tematyka kompleksowa:

  1. Jaki to zawód?.
  2. Przedwiośnie.
  3. Witaj wiosenko!
  4. Święta Wielkanocne.

Zadania wychowawczo - dydaktyczno - opiekuńcze:

  • wzbogacenie wiedzy nt wybranych zawodów; zapoznanienarzędziami oraz  przyrządami wykorzystywanymi podczas wykonywania danej pracy;
  • wyjaśnienie znaczenia  przysłowia „ W marcu jak w garncu”;
  • posługiwanie się wyróżnikami pogodowymi i ich symbolami;
  • szukanie oznak zbliżającej się wiosny w otaczającym środowisku przyrodniczym; rozpoznawanie i nazywanie wiosennych kwiatów;
  • zakładanie wiosennych hodowli  w kąciku przyrody;
  • przygotowania do Świąt Wielkanocnych; omówienie polskich tradycji oraz symboliki produktów zgromadzonych w wielkanocnym koszyczku;  poznanie różnych sposobów ozdabiania wielkanocnych jaj; udział  dzieci w świątecznym śniadaniu;
  • zabawy z literami  metodą I. Majchrzak; próby czytania wyrazów z poznanych liter;  pisanie liter po śladzie;
  • zabawy w przeliczanie do 7; dokładanie do zbioru elementów i odkładanie elementów ze zbioru;
  • wizyta w Szkole Muzycznej;
  • udział w spektaklu „Plastusiowy pamiętnik” w Operze Śląskiej;

Luty

Tematyka kompleksowa:

  1. Zabawy i sporty zimowe – ferie.
  2. Bawimy się w karnawale.
  3. Technika i wynalazki ułatwiają nam życie
  4. Szanujemy środowisko, w którym żyjemy.

 

Zadania wychowawczo - dydaktyczno - opiekuńcze:

  • zabawy z literami i cyframi;
  • poznanie wybranych zimowych dyscyplin sportowych;
  • rozmowy nt. przestrzegania zasad bezpiecznej zabawy na śniegu i lodzie;
  • zachęcanie dzieci do angażowania rodziców w przebywanie z dziećmi codziennie na powietrzu;
  • rozwijanie zainteresowania karnawałem i związanymi z nim tradycjami;
  • aktywne uczestnictwo dzieci w balu przebierańców;
  • poznanie wyglądu i przeznaczenia wybranych urządzeń elektrycznych;
  • zaznajomienie dzieci z miejscem wytwarzania prądu elektrycznego i źródłami energii;
  • poznanie możliwości wykorzystania komputera;
  • rozumienie potrzeby ochrony środowiska i zachowania porządku w miejscu, gdzie przebywamy;
  • stosowanie w praktyce zasad oszczędnego używania wody;

Styczeń

Tematyka kompleksowa:

  1. Wszędzie biało.
  2. Zwierzęta zimą.
  3. Życie na dalekiej Północy.
  4. Babcia i dziadek.
  5. Sporty zimowe ( ferie).

Zadania wychowawczo - dydaktyczno - opiekuńcze:

  • Wiązanie zmian zachodzących w przyrodzie z aktualną porą roku.
  • Zabawy badawcze ze śniegiem i lodem.
  • Pogłębianie wiedzy nt potrzeb zwierząt i ptactwa w okresie zimy.
  • Poznanie warunków życia ludzi i zwierząt na Dalekiej Północy.
  • Pozyskiwanie informacji o członkach rodziny; wyjaśnienie znaczenia drzewa genealogicznego; uwrażliwianie na potrzeby ludzi starszych.
  • Aktywny udział dzieci w uroczystości z okazji Dnia babci i dziadka.
  • Poszerzanie wiadomości nt zimowych zabaw i ich bezpieczeństwa; przyporządkowywanie sprzętu sportowego do wybranej dyscypliny.
  • Doskonalenie umiejętności prospołecznych, samoobsługowych, manualnych.
  • Doskonalenie pamięci, myślenia przyczynowo-skutkowego.
  • Zabawy z literami małymi i wielkimi wg metody I. Majchrzak, czytanie wyrazów.
  • Kształtowanie umiejętności dopełniania liczby elementów w zbiorze.
  • Zabawy z cyframi: 4,5.

    Grudzień

    Tematyka kompleksowa:

    1. Gościmy Górnika i Mikołaja w przedszkolu.
    2. Świąteczne zwyczaje.
    3. Święta Bożego Narodzenia tuż, tuż…
    4. Skok w Nowy Rok.

     

    Zadania wychowawczo - dydaktyczno - opiekuńcze:

    • prezentacja programu artystycznego z okazji „ Barbórkowego święta” dla zaproszonego do p-la górnika; rozmowa z gościem nt ciężkiej i niebezpiecznej pracy w kopalni;
      udział dzieci w przedstawieniu „ Wesoły Mikołaj” w SP nr 51; czerpanie radości z okazji wizyty Mikołaja i otrzymanych prezentów;
    • kultywowanie tradycji związanych ze Świętami Bożego Narodzenia; wykazywanie się kreatywnością i zmysłem estetycznym podczas wykonywania prac plastycznych o tematyce świątecznej; poznanie smaków i zapachów bożonarodzeniowej kuchni; udział w przedszkolnej Wigilii – wspólne kolędowanie;
    • zapoznanie z różnego rodzaju kalendarzami i zegarami; poznanie zwyczajów związanych z witaniem Nowego Roku; wymienianie nazw miesięcy we właściwej kolejności; wspólne zaznaczanie w kalendarzu ważnych dat: urodzin;
    • zabawy w wysłuchiwanie poznanych głosek;
    • zabawy w wyszukiwanie w wyrazach poznanych liter;
    • zabawy w przeliczanie i ważenie;
    • bezpieczne zabawy na śniegu;

      Listopad

      Tematyka kompleksowa:

      1. Nasza ojczyzna.
      2. Listopadowa pogoda.
      3. Na poczcie.
      4. Mali artyści. 

      Zadania wychowawczo - dydaktyczno - opiekuńcze:

      • poznanie symboli narodowych naszego kraju;
      • kształtowanie postawy patriotycznej w kontekście tożsamości narodowej;
      • obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie późną jesienią;
      • nazywanie charakterystycznych zjawisk atmosferycznych występujących w czasie jesieni;
      • poznanie specyfiki zawodu listonosza;
      • zapoznanie dzieci z drogą listu od nadawcy do odbiorcy;
      • tworzenie prac plastycznych przy użyciu różnorodnych materiałów;
      • wspólne pląsy, korowody oraz wróżby podczas „Zabawy Andrzejkowej”;
      • wycieczka autokarowa do kopalni „Guido” oraz Opery Śląskiej;
      • utrwalanie kolejnych liter i cyfr;

      Aktualności

      No news available.