Grupa Pszczółki

Maj

Tematyka kompleksowa:

  1.  Chronimy środowisko.
  2. Jak powstaje książka?
  3. Na łące.
  4. Mama i tata.
  5. Dzień dziecka.

Zadania wychowawczo - dydaktyczno - opiekuńcze:

  • wprowadzenie wzoru graficznego liter w, W, ł, Ł, z, Z; nazywanie ich, tworzenie i odczytywanie sylab i prostych wyrazów;
  • zachęcanie do udziału w różnego rodzaju akcjach na rzecz ochrony środowiska przyrodniczego;
  • ćwiczenie sprawności manualnej podczas zabaw plastycznych;
  • rozwijanie percepcji słuchowej i wzrokowej na materiale konkretnym, obrazkowym i symbolicznym;
  • rozwijanie myślenia logicznego  poprzez prowadzenie obserwacji i doświadczeń oraz wyciągania wniosków;
  • poznanie funkcji instytucji niosących pomoc (przychodnia weterynaryjna) i osób tam pracujących (weterynarz);
  • uświadomienie niebezpieczeństwa wynikającego ze spotkania z nieznajomym zwierzęciem;
  • rozwijanie umiejętności dodawania na zbiorach;
  • aktywne włączanie dzieci w przygotowania do rodzinnego święta – Dnia Mamy i Taty.

    Kwiecień

    Tematyka kompleksowa:

     

    1. Pracowita Wiosna
    2. Praca rolnika
    3. Na wsi
    4. Kto Ty jesteś?

     

    Zadania wychowawczo - dydaktyczno - opiekuńcze:

    • wprowadzenie wzoru graficznego liter j,J; f,F nazywanie ich, tworzenie i odczytywanie sylab i prostych wyrazów
    • wyjaśnienie znaczenia  przysłowia „kwiecień plecień”
    • wzbogacenie wiadomości dzieci na temat zwierząt hodowlanych
    • utrwalanie nazw pór roku i ich oznak
    • wzbogacenie wiadomości dzieci na temat pracy na wsi
    • doskonalenie pamięci, myślenia przyczynowo-skutkowego
    • rozwijanie sprawności grafomotorycznych
    • kształtowanie umiejętności sprawnego przeliczania w granicach możliwości dzieci, porównywania liczebności zbiorów
    • rozwijanie sprawności fizycznej dzieci w zabawach i ćwiczeniach ruchowych
    • doskonalenie umiejętności dokonywania wyboru odpowiedniego ubrania stosownie do pogody
    • wyciąganie wniosków na podstawie zaobserwowanej sytuacji
    • doskonalenie umiejętności prospołecznych, samoobsługowych, manualnych

      Marzec

      Tematyka kompleksowa:

      1. Kosmos
      2. Oznaki Wiosny
      3. Wszystko rośnie
      4. Wielkanoc

      Zadania wychowawczo - dydaktyczno - opiekuńcze:

      • wzbogacenie wiadomości dzieci na temat kosmosu;
      • nazywanie i identyfikowanie cech typowych dla wiosny;
      • wprowadzenie wzoru graficznego liter r, R, g, Gi c, C; nazywanie ich, tworzenie i odczytywanie sylab i prostych wyrazów;
      • kształtowanie umiejętności sprawnego przeliczania w granicach możliwości dzieci, porównywania liczebności zbiorów;
      • rozwijanie sprawności fizycznej dzieci w zabawach i ćwiczeniach ruchowych;
      • kształtowanie umiejętności odczytywania instrukcji obrazkowej (kolejność czynności);
      • rozwijanie percepcji słuchowej i wzrokowej na materiale konkretnym, obrazkowym i symbolicznym;
      • doskonalenie umiejętności dokonywania wyboru odpowiedniego ubrania stosownie do pogody;
      • ćwiczenie sprawności manualnej oraz rozwijanie wyobraźni podczas zabaw plastycznych;
      • poznawanie tradycji i zwyczajów związanych ze Świętami Wielkanocnymi;

        Luty

        Tematyka kompleksowa:

        1. W pałacu Królowej Sniegu.
        2. Karnawał.
        3. Nasze ulubione baśnie.
        4. W prehistorycznych czasach.

            Zadania wychowawczo - dydaktyczno - opiekuńcze:

            • poznawanie tradycji związanych z obchodami karnawału w Polsce;
            • wprowadzenie wzoru graficznego liter n, N i s, S; nazywanie ich, tworzenie i odczytywanie sylab i prostych wyrazów;
            • rozwijanie umiejętności rozróżniania świata fikcji od rzeczywistości;
            • rozwijanie sprawności fizycznej dzieci w zabawach i ćwiczeniach ruchowych;
            • poszerzanie wiadomości na temat prehistorii i życia dinozaurów;
            • rozwijanie percepcji słuchowej i wzrokowej na materiale konkretnym, obrazkowym i symbolicznym;
            • kształtowanie umiejętności różnicowania kierunków w przestrzeni;
            • ćwiczenie sprawności manualnej oraz rozwijanie wyobraźni podczas zabawa plastycznych;
            • ćwiczenia w rozpoznawaniu i nazywaniu kolorów;
            • rozwijanie umiejętności wnioskowania na podstawie obserwowanych doświadczeń

              Styczeń

              Tematyka kompleksowa:

              1. Skok w Nowy rok.
              2. Wszędzie Biało.
              3. Zimowe zabawy.
              4. Babcia i Dziadek.

                Zadania wychowawczo - dydaktyczno - opiekuńcze:

                • doskonalenie umiejętności dokonywania wyboru odpowiedniego ubrania stosownie do pogody;
                • poznawanie i posługiwanie się w zabawie nazwami pór roku, nazwami dni tygodnia i miesięcy;
                • wprowadzenie wzoru graficznego liter p, P, y,Y i b, B; nazywanie ich, tworzenie i odczytywanie sylab i prostych wyrazów;
                • ćwiczy sprawność manualną podczas zabaw plastycznych;
                • kształtowanie przywiązania do swojej rodziny, szczególnie do dziadków, obchodzenie ich święta;
                • rozwijanie sprawności fizycznej dzieci w zabawach i ćwiczeniach ruchowych;
                • zachęcanie do zabaw na świeżym powietrzu jako warunku zdrowia i odporności;
                • rozwijanie percepcji słuchowej i wzrokowej na materiale konkretnym, obrazkowym i symbolicznym;
                • rozwijanie myślenia logicznego  poprzez prowadzenie obserwacji i doświadczeń oraz wyciągania wniosków.

                  Grudzień

                  Tematyka kompleksowa:

                  1. Idzie Mikołaj.
                  2. Zwierzęta zimą.
                  3. Spotkanie przy wigilijnym stole.
                  4. Świąteczne zwyczaje.

                  Zadania wychowawczo - dydaktyczno - opiekuńcze:

                  • doskonalenie umiejętności dokonywania wyboru odpowiedniego ubrania stosownie do pogody;
                  • wprowadzenie wzoru graficznego liter k, K i u, U; nazywanie ich, tworzenie i odczytywanie sylab i prostych wyrazów;
                  • kształtowanie umiejętności sprawnego przeliczania w granicach możliwości dzieci, porównywania liczebności zbiorów;
                  • poznawanie sposobów przygotowania zwierząt do zimy;
                  • rozwijanie sprawności fizycznej dzieci w zabawach i ćwiczeniach ruchowych;
                  • nazywanie i identyfikowanie cech typowych dla zimy: śnieg, mróz, zawierucha;
                  • kształtowanie umiejętności odczytywania instrukcji obrazkowej (kolejność czynności);
                  • rozwijanie percepcji słuchowej i wzrokowej na materiale konkretnym, obrazkowym i symbolicznym;
                  • poznawanie zwyczajów związanych ze Świętami Bożego Narodzenia.

                  Listopad

                  Tematyka kompleksowa:

                  1.    Jesienna muzyka.
                  2.    Mali artyści.
                  3.    Ciepło i miło.
                  4.    Świąteczne pocztówki. 

                  Zadania wychowawczo - dydaktyczno - opiekuńcze:

                  • doskonalenie umiejętności dokonywania wyboru odpowiedniego ubrania stosownie do pogody;
                  • wprowadzenie wzoru graficznego liczby 2, 3 oraz liter e, E, t, T, d, D, i, I; nazywanie ich, tworzenie i odczytywanie sylab i prostych wyrazów;
                  • kształtowanie umiejętności sprawnego przeliczania w granicach możliwości dzieci, porównywania liczebności zbiorów;
                  • kształtowanie umiejętności klasyfikowania według dwóch, trzech cech;
                  • rozwijanie spostrzegawczości słuchowej;
                  • stwarzanie warunków do zabaw badawczych z instrumentami muzycznymi;
                  • rozwijanie umiejętności porządkowania zdarzeń w historyjce obrazkowej.
                  • poznanie odpowiedzialnej funkcji poczty i zadań w pracy listonosza;
                  • odbieranie otaczającego świata poprzez różne zmysły;
                  • rozwijanie sprawności fizycznej dzieci w zabawach i ćwiczeniach ruchowych.