Grupa Motylków

Maj

Tematyka kompleksowa:

1. Polska – moja ojczyzna.

2. Spotkanie z baśnią.

3. Bawimy się w teatr.

4. Chcemy być zdrowi.

5. Nasi kochani rodzice.

 

Zadania wychowawczo - dydaktyczno - opiekuńcze:

  • rozwijanie poczucia przynależności narodowej;
  • rozbudzanie zainteresowań własną miejscowością;
  • rozróżnianie prawdziwych zdarzeń od nieprawdziwych;
  • rozwijanie aktywności twórczej;
  • rozwijanie umiejętności rytmicznego poruszania się przy muzyce;
  • wzbudzanie zainteresowania literaturą dziecięcą;
  • porównanie liczebności zbiorów;
  • zachęcanie do relaksu połączone z docenianiem piękna;
  • wdrażanie dzieci do zdrowego odżywiania się;
  • rozwijanie sprawności manualnej;
  • stwarzanie dzieciom i rodzicom możliwości do wspólnej zabawy;
  • gromadzenie wiadomości na temat różnych zawodów;
  • rozwijanie zmysłu dotyku.

    Kwiecień

    Tematyka kompleksowa:

    1. Wkrótce Wielkanoc.

    2. Wielkanoc

    3. Muzyka jest wszędzie.

     

    Zadania wychowawczo - dydaktyczno - opiekuńcze:

    • poznanie zwyczajów i tradycji związanych ze zbliżającą się Wielkanocą;
    • zachęcanie do obserwowania zmian zachodzących w przyrodzie;
    • rozwijanie umiejętności współdziałania w grupie rówieśniczej;
    • poznanie dorosłych i młodych zwierząt hodowanych na wsi;
    • nazywanie domów zwierząt, sposobów poruszania się, odżywiania;
    • oglądanie kwitnących roślin,;
    • rozwijanie sprawności manualnej;
    • zapoznanie z wyglądem instrumentów perkusyjnych: kołatki, grzechotki, trójkąta, bębenka i sposobem gry na nich;
    • rozwijanie umiejętności wyrażania muzyki ruchem.

      Marzec

      Tematyka kompleksowa:

      1. W marcu jak w garncu.

      2. Szukamy pierwszych oznak wiosny.

      3. Wiosna przyszła do nas.

      4. Wiosna przyszła do nas.

       

      Zadania wychowawczo - dydaktyczno - opiekuńcze:

      • zapoznanie z charakterystycznymi zmianami w przyrodzie w okresie przedwiośni;
      • zachęcanie do obserwowania zmian zachodzących w przyrodzie;
      • poznawanie nazw kwiatów chronionych;
      • gromadzenie wiadomości na temat życia ptaków wiosną;
      • poznanie tradycji związanych z obrzędem pożegnania zimy i witania wiosny;
      • rozwijanie orientacji przestrzennej;
      • rozwijanie umiejętności współdziałania w grupie rówieśniczej;
      • kształtowanie nawyków higienicznych i zachowań prozdrowotnych.

      Luty

      Tematyka kompleksowa:

      1. Sporty zimowe.

      2. Bezpieczne zabawy na śniegu.

      3. Bawimy się przy muzyce –karnawał.

      4. Życie na Dalekiej Północy – Odarpi syn Egigwy

      5 Poznajemy zawody.

      Zadania wychowawczo - dydaktyczno - opiekuńcze:

      • zapoznanie z różnymi rodzajami sportów zimowych;
      • przyswajanie do stosownego ubierania się podczas zabaw na śniegu.
      • uświadomienie niebezpieczeństw bawienia się w miejscach niedozwolonych (na zamarzniętym stawie, przy ulicy, itp.); 
      • poznanie tradycji organizowania bali i zabaw w karnawale;
                          nabywanie umiejętności wspólnej zabawy
      • zapoznanie z życiem ludzi i zwierząt mieszkających na Dalekiej Północy;  
      • inicjowanie rozmów na temat pracy zawodowej pań;
      • zwrócenie uwagi na właściwe zachowanie się w miejscach publicznych.

      Styczeń

      Tematyka kompleksowa:

      1. Przyszła do nas zima.

      2. Babciu i Dziadku - Babciu i Dziadku - kochamy Was !

      3. Ferie zimowe.

      4. Ferie zimowe.

      Zadania wychowawczo - dydaktyczno - opiekuńcze:

      • dostrzeganie zmian w przyrodzie związanej z porą roku;
      • dostrzeganie piękna zimowych krajobrazów;
      • zgodnie korzysta ze wspólnych miejsc do zabawy, urządzeń, atrakcyjnych zabawek;
      • rozwijanie poczucia estetyki;
      • wzmocnienie więzi emocjonalnej z dziadkami;
      • ustalenie własnego miejsca i roli w życiu rodziny;
      • współuczestniczenie w ogólnopolskiej akcji charytatywnej WOŚP.

      Grudzień

      Tematyka kompleksowa:

      1. Witamy świętego Mikołaja.

      2. Nadchodzi zima.

      3. Święta tuż, tuż.

      4. Poznajemy tradycje świąteczne

       

      Zadania wychowawczo - dydaktyczno - opiekuńcze:

      • zapoznanie z oznakami nowej pory roku;
      • utrwalenie nazw pór roku i ich oznak;
      • przybliżenie tradycji ubierania choinki;
      • poznanie tradycji związanych ze świętami Bożego Narodzenia;
      • wzmacnianie więzi emocjonalnej z rodziną.

      Listopad

      Tematyka kompleksowa:

      1. Zwierzęta domowe.

      2. Polska – Mój kraj.

      3. Chodzi listonosz tu i tam.

      4. Pluszowy miś.

      5. Wieje i pada.

       

      Zadania wychowawczo - dydaktyczno - opiekuńcze:

      • Doskonalenie umiejętności dokonywania wyboru odpowiedniego ubrania stosownie do pogody;
      • kształtowanie poczucia tożsamości narodowej;
      • rozpoznawanie godła i barw narodowych
      • kształtowanie umiejętności obserwacji;
      • wyrabianie pozytywnego stosunku do świata zwierząt;
      • wyrabianie większej biegłości w czynnościach samoobsługowych;
      • rozwijanie spostrzegawczości słuchowej;
      • poznanie odpowiedzialnej funkcji poczty i zadań w pracy listonosza;
      • doskonalenie umiejętności posługiwania się liczebnikami głównymi i porządkowymi;
      • kształtowanie zwinności i ogólnej sprawności.

      Październik

      Tematyka kompleksowa:

      1. Warzywny ogródek.

      2. Kolorowe drzewa w parku.

      3. Jesień w lesie.

      4. Jak jeż przygotowuje się do zimy.

       

      Zadania wychowawczo - dydaktyczno - opiekuńcze:

      • obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie jesienią: zmiana koloru liści, opadanie liści, grzyby itp,
      • rozróżnianie i nazywanie popularnych warzyw; rozróżnianie ich za pomocą wzroku, dotyku, smaku, zapachu,
      • pokazywanie na wybranych przykładach (np. jeża, wiewiórki), jak zwierzęta przygotowywują się do nadchodzącej zimy (gromadzą zapasy, zasypiają),
      • wzbudzanie zainteresowania literaturą,
      • uczestniczenie w zabawach rytmicznych i ruchowych przy muzyce,
      • rozpoznawanie i nazywanie barw podstawowych (czerwona, żółta, niebieska),
      • samodzielne wykonywanie czynności samoobsługowych: ściąganie ubrań, butów, umieszczanie ich w wyznaczonym miejscu w szatni.

      Aktualności

      Witamy grupę Motylków !