Grupa Motylków

Maj

Tematyka kompleksowa:

  1. Polska – moja ojczyzna.
  2. Majowa łąka.
  3. Mój przyjaciel –  pies i kot.
  4. Nasi kochani rodzice.
  5. Dzieci na świecie.

Zadania wychowawczo - dydaktyczno - opiekuńcze:

  • rozwijanie poczucia przynależności narodowej;
  • rozbudzanie zainteresowań własną miejscowością;
  • rozróżnianie prawdziwych zdarzeń od nieprawdziwych;
  • rozwijanie aktywności twórczej;
  • kształcenie umiejętności obserwacji roślin w terenie;
  • rozwijanie umiejętności rytmicznego poruszania się przy muzyce;
  • uświadomienie dzieciom o zachowaniu bezpieczeństwa podczas spotkania nieznanych zwierzat;
  • porównanie liczebności zbiorów;
  • zachęcanie do relaksu połączone z docenianiem piękna;
  • rozwijanie sprawności manualnej;
  • stwarzanie dzieciom i rodzicom możliwości do wspólnej zabawy;
  • gromadzenie wiadomości na temat różnych zawodów;
  • kształtowanie pozytywnych odczuć w kontakcie z innymi dziećmi.

Kwiecień

Tematyka kompleksowa:

  1. Dbamy o zdrowie.
  2. Wiosna w ogrodzie.
  3. Powroty ptaków.
  4. Jesteśmy małymi Ekologami.

Zadania wychowawczo - dydaktyczno - opiekuńcze:

 

  • Wyrabianie nawyku dbania o swoje zdrowie,
  • wyrabianie nawyku aktywnego przebywania na świeżym powietrzu,
  • prowadzenie obserwacji wzrostu roślin  od nasionka w kąciku przyrody,
  • zapoznawanie z niektórymi ptakami powracającymi z ciepłych krajów,
  • poznawanie budowy ptaków oraz obserwacja ich gniazd,
  • rozpoznawanie i nazywanie kwiatów polnych i uprawianych w ogrodach domowych,
  • kształtowanie postaw proekologicznych.

    Marzec

    Tematyka kompleksowa:

    1. W marcu jak w garncu.
    2. Szukamy pierwszych oznak wiosny.
    3. Wiosna przyszła do nas.
    4. Wielkanocne tradycje

    Zadania wychowawczo - dydaktyczno - opiekuńcze:

    • zapoznanie z charakterystycznymi zmianami w przyrodzie w okresie przedwiośni;
    • zachęcanie do obserwowania zmian zachodzących w przyrodzie;
    • utrwalenie nazw kwiatów chronionych;
    • gromadzenie wiadomości na temat życia ptaków wiosną;
    • poznanie tradycji związanych z obrzędem pożegnania zimy i witania wiosny;
    • zabawy literami;
    • wycieczka autokarowa do Opery Śląskiej;
    • rozwijanie umiejętności liczenia;
    • kształtowanie umiejętności współdziałania w grupie rówieśniczej;
    • poznanie zwyczajów i tradycji związanych ze zbliżającą się Wielkanocą;
    • rozwijanie nawyków higienicznych i zachowań prozdrowotnych.

     

     

    Luty

    Tematyka kompleksowa:

    1. Bezpieczne zabawy na śniegu - ferie.
    2. Bawimy się przy muzyce –karnawał.
    3. Każdy lubi bajki.
    4. Kiedy patrze w niebo.

    Zadania wychowawczo - dydaktyczno - opiekuńcze:

    • Zwrócenie uwagi na niebezpieczeństwa zagrażające podczas zabaw na śniegu w miejscach niedozwolonych (przy ulicy, na zamarzniętym stawie, rzece);
    • Zabawy literami i cyframi;
    • aktywne uczestniczenie dzieci w balu przebierańców;
    • rozwijanie wzajemnych relacji pomiędzy dziećmi opartych na wzajemnym szacunku i akceptacji;
    • współdziałanie podczas zabaw, gier i tańców integracyjnych;
    • nazywanie aktualnej pory roku – próby określenia cech pogody;
    • przyswajanie pojęć określających pory dnia – rano, południe, wieczór, noc.

    Styczeń

    Tematyka kompleksowa:

    1. Z Nowym Rokiem nowym krokiem.
    2. Pamiętamy o zwierzętach.
    3. Życie na dalekiej Północy.
    4. Babcia i Dziadek.

    Zadania wychowawczo - dydaktyczno - opiekuńcze:

    • wskazywanie charakterystycznych cech pór roku;
    • doskonalenie umiejętności dokonywania wyboru odpowiedniego ubrania stosownie do pogody;
    • nazwanie pór roku, dni tygodnia i miesięcy;
    • Zabawy z  literami małymi i wielkimi wg metody I. Majchrzak, czytanie wyrazów.
    • rozwijanie aktywności twórczej;
    • ćwiczenie  sprawności manualnej podczas zabaw plastycznych;
    • wzbudzanie szacunku i  przywiązania do swojej rodziny i osób starszych;
    • rozwijanie sprawności fizycznej dzieci w zabawach i ćwiczeniach ruchowych;
    • aktywny udział dzieci w uroczystości z okazji Dnia babci i dziadka.



      Grudzień

      Tematyka kompleksowa:

      1. Technika dawniej i dzisiaj.
      2. Przyszła zima.
      3. Robimy świąteczne ozdoby.
      4. Świąteczne tradycje.

      Zadania wychowawczo - dydaktyczno - opiekuńcze:

      • Przybliżenie nazw przedmiotów codziennego użytku – współczesnych i dawnych;
      • udział dzieci w przedstawieniu „ Wesoły Mikołaj” w SP nr 51;
      • utrwalenie nazw pór roku;
      • dostrzeganie zmian zachodzących zimą w przyrodzie;
      • przybliżenie tradycji ubierania choinki;
      • poznanie tradycji związanymi ze Świętami Bożego Narodzenia;
      • wzmacnianie więzi emocjonalnej z rodziną ;
      • doskonalenie sprawności motorycznej, fizycznej i manualnej;
      • zabawy z poznanymi do tej pory liter;
      • przeliczanie w dostępnym zakresie;

      Listopad

      Tematyka kompleksowa:

      1. Polska – Mój kraj.
      2. Wieje i pada.
      3. Na poczcie.
      4. Mój nastrój, moja muzyka. 

      Zadania wychowawczo - dydaktyczno - opiekuńcze:

      • Kształtowanie poczucia tożsamości narodowej;
      • rozpoznawanie godła i barw narodowych;
      • kształtowanie umiejętności obserwacji;
      • doskonalenie umiejętności dokonywania wyboru odpowiedniego ubrania stosownie do pogody;
      • rozwijanie spostrzegawczości słuchowej;
      • poznanie odpowiedzialnej funkcji poczty i zadań w pracy listonosza;
      • kształtowanie zwinności i ogólnej sprawności;
      • ,,Andrzejki’’ – uczestniczenie w zabawach tanecznych i wróżbach;
      • kształtowanie pozytywnej samooceny
      • poznawanie i utrwalanie kolejnych liter i cyfr.

      Aktualności

      Witamy grupę Motylków !