Grupa Biedronki

Kwiecień

Tematyka kompleksowa:

1. Kwiecień Plecień.

2. Gdzie się ukrył wielkanocny zając.

3. Zwierzęta lubią wiosnę.

4. Dbamy o przyrodę.

5. Wiosna w ogrodzie.

 

Zadania wychowawczo - dydaktyczno - opiekuńcze:

  • obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie wiosną;
  • zapoznanie ze staropolskimi zwyczajami i tradycją Świąt Wielkanocnych;
  • opisywanie i nazywanie pór roku i zjawisk atmosferycznych;
  • zapoznanie z nazwami zwierząt z wiejskiego podwórka;
  • doskonalenie syntezy i analizy słuchowej;
  • rozwijanie słuchu fonematycznego;
  • kształtowanie umiejętności dokonywania klasyfikacji;
  • rozwijanie spostrzegawczości i logicznego myślenia.

      Marzec

      Tematyka kompleksowa:

      1. W marcu jak w garncu.

      2. W świecie teatru.

      3. Pracowita wiosna.

      4. Wszyscy lubimy wiosnę.

      5. Zwierzęta z wiejskiej zagrody.

       

      Zadania wychowawczo - dydaktyczno - opiekuńcze:

      • obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie przed zbliżającą się wiosną;
      • poznawanie zwiastunów wiosny;
      • wprowadzanie kolejnych liter alfabetu;
      • opisywanie zmian zachodzących w przyrodzie;
      • poznanie nazw wybranych ptaków;
      • zapoznanie ze zwierzętami z wiejskiej zagrody;
      • zapoznanie z elementami marcowej pogody;
      • wyrażanie spostrzeżeń dotyczących wiosny w ekspresji plastycznej;
      • obcowanie ze sztuką;
      • doskonalenie słuchu fonematycznego;
      • rozwijanie sprawności grafomotorycznych;
      • zapoznanie z nazwami pór roku, dni tygodnia, miesięcy;
      • kształtowanie umiejętności dokonywania klasyfikacji;
      • doskonalenie analizy i syntezy sylabowej wyrazów;
      • doskonalenie umiejętności liczenia;
      • usprawnianie aparatu mowy w zabawach z zakresu gimnastyki buzi i języka;
      • wdrażanie zasad bezpiecznego zachowania się na wycieczkach i spacerach.

        Luty

        Tematyka kompleksowa:

        1. Sporty zimowe.

        2.  W świecie bajek i baśni.

        3.  Karnawał – czas na zabawę!.

        4.  Zimowe zabawy z rodzicami.

        Zadania wychowawczo - dydaktyczno - opiekuńcze:

        • rozpoznawanie bohaterów baśni;
        • rozwijanie słuchu fonematycznego;
        • rozwijanie zainteresowania karnawałem i związanymi z nim tradycjami;
        • przeliczanie w dostępnym dla siebie zakresie;
        • uczestniczenie w zabawach tanecznych – poruszanie się w rytmie muzyki, wykonywanie zaprezentowanych ruchów;
        • rozpoznawanie i nazywanie zmian zachodzących w przyrodzie zimą;
        • zapoznanie ze stanami skupienia wody;
        • wdrażanie do regularnych spacerów i dokarmiania zwierząt;
        • poznawanie zjawiska powstawania dnia i nocy ;
        • wyrażanie wiedzy na temat zimy (pór roku),  miesięcy, dni tygodnia;
        • zachęcanie do wspólnego spędzania czasu z dziećmi.

        Styczeń

        Tematyka kompleksowa:

        1. Zima dobra czy zła?
        2. Co lubię robić z babcią i dziadkiem ?

        Zadania wychowawczo - dydaktyczno - opiekuńcze:

        • współtworzenie przyjaznej atmosfery w grupie;
        • rozwijanie wzajemnych relacji pomiędzy dziećmi;
        • rozróżnianie i nazywanie zjawisk atmosferycznych;
        • rozpoznawanie i nazywanie części garderoby;
        • eksperymentowanie i odkrywanie stanu skupienia wody;
        • motywowanie do zgodnego udziału w życiu grupy rówieśniczej;
        • rozpoznawanie i nazywanie zmian wchodzących w przyrodzie zimą;
        • segregowanie i przeliczanie elementów w dostępnym zakresie ;
        • dokarmianie ptactwa i zwierząt zamieszkujących park;
        • doskonalenie sprawności manualnej dziecka;
        • poznanie świata zwierząt dalekiej Północy;
        • poznawanie zwyczajów i tradycji staropolskich;
        • wykonywanie upominków dla dziadków
        • współuczestniczenie w ogólnopolskiej akcji charytatywnej WOŚP;
        • budowanie wypowiedzi na podany temat;
        • doskonalenie umiejętności klasyfikowania przedmiotów;
        • usprawnianie percepcji wzrokowej i uwagi;
        • samodzielne wykonywanie czynności samoobsługowych;
        • odgrywanie ról w zabawach parateatralnych.

        Grudzień

        Tematyka kompleksowa:

        1. Goście w przedszkolu.
        2. Ubieramy się ciepło.
        3. O czym marzy pierwsza gwiazdka.
        4. Wokół choinki.
        5. Żegnamy Stary, witamy Nowy Rok

         

        Zadania wychowawczo - dydaktyczno - opiekuńcze:

        • współtworzenie przyjaznej atmosfery w grupie;
        • rozwijanie wzajemnych relacji pomiędzy dziećmi;
        • rozróżnianie i nazywanie zjawisk atmosferycznych;
        • rozpoznawanie i nazywanie części garderoby;
        • poznawanie tradycji i zwyczajów śląskich;
        • motywowanie do zgodnego udziału w życiu grupy rówieśniczej;
        • rozpoznawanie i nazywanie zmian wchodzących w przyrodzie zimą;
        • segregowanie i przeliczanie elementów w dostępnym zakresie ;
        • dokarmianie ptactwa i zwierząt zamieszkujących park;
        • doskonalenie sprawności manualnej dziecka;
        • poznanie właściwych zachowań wobec świata zwierząt i roślin;
        • poznawanie zwyczajów i tradycji świątecznych;
        • wykonywanie ozdób świątecznych i dekorowanie sali;
        • budowanie wypowiedzi na podany temat;
        • doskonalenie umiejętności klasyfikowania przedmiotów;
        • usprawnianie percepcji wzrokowej i uwagi;
        • samodzielne wykonywanie czynności samoobsługowych;
        • odgrywanie ról w zabawach parateatralnych.

        Listopad

        Tematyka kompleksowa:

        1. Na poczcie.
        2. Jak dbać o pluszaki i domowe zwierzaki.
        3. Szaruga jesienna.
        4. Jesienna muzyka.

         

        Zadania wychowawczo - dydaktyczno - opiekuńcze:

        • współtworzenie przyjaznej atmosfery w grupie;
        • rozwijanie wzajemnych relacji pomiędzy dziećmi;
        • rozróżnianie i nazywanie zjawisk atmosferycznych;
        • poznawanie pracy listonosza ;
        • motywowanie do zgodnego udziału w życiu grupy rówieśniczej;
        • rozpoznawanie i nazywanie kolorów jesieni;
        • segregowanie i przeliczanie elementów w dostępnym zakresie ;
        • obserwowanie i nazywanie zmian zachodzących w przyrodzie jesienią;
        • doskonalenie sprawności manualnej dziecka;
        • poznanie właściwych zachowań wobec świata zwierząt i roślin;
        • poznawanie wybranych środowisk przyrodniczych;
        • uwrażliwianie na piękno przyrody;
        • rozpoznawanie i nazywanie zwierząt domowych;
        • poznanie sposobów zajmowania i opiekowania się zwierzętami domowymi;
        • poznanie trybu życia i zwyczajów wybranych zwierząt;
        • wykonanie instrumentu perkusyjnego;
        • samodzielne wykonywanie czynności samoobsługowych;
        • odgrywanie ról w zabawach parateatralnych.

        Październik

        Tematyka kompleksowa:

        1. Jesień w parku.

        2. Jakie są kolory jesieni.

        3. Kogo spotkam w lesie.

        4. Zdrowo się odżywiamy.

         

        Zadania wychowawczo - dydaktyczno - opiekuńcze:

        • współtworzenie przyjaznej atmosfery w grupie,
        • rozwijanie wzjaemnych relacji pomiędzy dziećmi,
        • rozróżnianie i nazywanie popularnych warzyw i owoców,
        • poznawanie warzyw i owoców różnymi zmysłami.
        • motywowanie do zgodnego udziału w życiu grupy rówieśniczej,
        • rozpoznawanie i nazywanie kolorów jesieni,
        • segregowanie i przeliczanie elementów w dostępnym zakresie,
        • obserwowanie i nazywanie zmian zachodzących w przyrodzie jesieni,
        • doskonalenie sprawności manualnej dziecka,
        • poznanie włąściwych zachowań wobec świata zwierząt i roślin,
        • poznawanie wybranych środowisk przyrodniczych,
        • uwrażliwianie na piękno przyrody,
        • rozpoznaje po owocach i liściach kasztanowie, jarzębinę i dąb,
        • poznaje wybrane rośliny i zwierzęta leśne,
        • poznaje tryb życia i zwyczaje wybranych zwierząt,
        • samodzielne wykonywanie czynności samoobsługowych,
        • odgrywa role w zabawach parateatralnych.

        Aktualności

        Witamy grupę Biedronek !