Grupa Biedronki

Maj

Tematyka kompleksowa:

  1. Żyj zdrowo i kolorowo
  2. Domowi ulubieńcy
  3. Mama i tata
  4. Wiosenna łąka

Zadania wychowawczo - dydaktyczno - opiekuńcze:

  • Poznawanie  zasad zdrowego odżywiania.
  • Poznawanie i nazywanie zwierząt domowych i opieki nad nimi.
  • Branie czynnego udziału w uroczystościach przedszkolnych tj. Dzień Mamy i Taty.
  • Stosowanie się do zasad zgodnego współżycia w grupie- kodeks przedszkolaka.
  • Stosowanie się do zasad bezpieczeństwa podczas pobytu na świeżym powietrzu, spacerach, wycieczce.
  • Uczestniczenie w zabawach usprawniających narządy mowy- gimnastyka buzi i języka.
  • Doskonalenie sprawności motorycznej (szybkość, siła, skoczność).

      Kwiecień

      Tematyka kompleksowa:

       

      1. Zwierzęta w gospodarstwie.
      2. W wiejskim podwórku.
      3. W zgodzie z naturą.
      4. Legendy polskie/jestem Polakiem.

       

      Zadania wychowawczo - dydaktyczno - opiekuńcze:

       

      • Rozpoznawanie i nazywanie wybranych zwierząt żyjących na wsi
      • Kształtowanie postawy opiekuńczej w stosunku do zwierząt
      • Rozpoznawanie i nazywanie wybranych narzędzi i maszyn wykorzystywanych w gospodarstwie rolnym
      • Poznanie procesów produkcji wybranych środków spożywczych
      • Rozwijanie świadomości proekologicznych
      • Doskonalenie umiejętności segregacji śmieci i rozpoznawania tworzyw
      • Poznanie legend polskich
      • Poznanie symboli narodowych i budzenie do nich szacunku

       

          Marzec

          Tematyka kompleksowa:

          1. Wiosna tuż-tuż
          2. Wiosenne hodowle
          3. Wiosenne porządki
          4. Święta tuż-tuż

          Zadania wychowawczo - dydaktyczno - opiekuńcze:

          • Poznawanie cech wiosennego krajobrazu.
          • Poznawanie i nazywanie wiosennych kwiatów, ptaków przylatujących z ciepłych krajów.
          • Klasyfikowanie przedmiotów ze względu na jedną cechę- kształt lub kolor.
          • Poznawanie tradycji i zwyczajów związanych ze świętami wielkanocnymi.
          • Stosowanie się do zasad bezpieczeństwa podczas pobytu na świeżym powietrzu, spacerach, wycieczce.
          • Uczestniczenie w zabawach usprawniających narządy mowy- gimnastyka buzi i języka.
          • Doskonalenie sprawności motorycznej (szybkość, siła, skoczność).

           

            Luty

            Tematyka kompleksowa:

            1. Sporty zimowe.
            2. Bawimy się przy muzyce- karnawał.
            3. Bezpieczne zabawy na śniegu.
            4. Życie na Dalekiej Północy- Odarpi syn Egigwy.

            Zadania wychowawczo - dydaktyczno - opiekuńcze:

            • Poznawanie zimowych dyscyplin sportowych.
              Uczestniczenie w zabawie karnawałowej.
              Branie udziału w grupowych zabawach ruchowych.
              Rozumienie i dostosowywanie się do poleceń słownych nauczyciela.
              Poznawanie bezpiecznych sposobów zachowania się podczas zabaw na śniegu.
              Poznawanie zwierząt żyjących na Dalekiej Północy: pingwin, foka, orka, lampart morski, niedźwiedź polarny

            Styczeń

            Tematyka kompleksowa:

            1. Przez okrągły rok
            2. Goście za oknem
            3. Moja rodzina
            4. Babcia i dziadek
            5. Lubimy zimę

            Zadania wychowawczo - dydaktyczno - opiekuńcze:

            • Dostrzeganie i nazywanie zmian zachodzących w przyrodzie: wiosną, latem, jesienią i zimą.
            • Wskazywanie i nazywanie ptaków: wróbel, gil, sikorka, paw.
            • Branie czynnego udziału w uroczystościach przedszkolnych tj. Dniu Babci i Dziadka.
            • Rozumienie i dostosowywanie się do poleceń słownych nauczyciela.
            • Uczestniczenie w zabawach tematycznych i integracyjnych.
            • Rozróżnianie tempa do marszu i do biegu.

            Grudzień

            Tematyka kompleksowa:

            1. Witamy Świętego Mikołaja.
            2. Święta tuż, tuż.
            3. Poznajemy tradycje świąteczne.
            4. Nowy rok/stary rok.

            Zadania wychowawczo - dydaktyczno - opiekuńcze:

            • doskonalenie umiejętności oceny swojego zachowania;
            • doskonalenie umiejętności śpiewu solo oraz w grupie;
            • przybliżenie tradycji ubierania choinki;
            • poznanie tradycji związanymi ze świętami Bożego Narodzenia;
            • wzmacnianie więzi emocjonalnej z rodziną;
            • zapoznanie z kalendarzem.

            Listopad

            Tematyka kompleksowa:

            1. Spotkanie z listonoszem
            2. Pada i pada
            3. Jesienne malowanie
            4. Przygotowanie do zimy

            Zadania wychowawczo - dydaktyczno - opiekuńcze:

            • poznawanie pracy listonosza i działania urzędu pocztowego; zapoznanie z pojęciami : paczka, list, skrzynka pocztowa, znaczek pocztowy. Podawanie znaczenia adresu,
            • rozpoznawanie i nazywanie zjawisk przyrodniczych takich jak: opady deszczu, opady deszczu ze śniegiem, słaby wiatr, silny wiatr,
            • określanie położenia przedmiotów w przestrzeni tj: wysoko, nisko, nad, pod,
            • rozpoznawanie i nazywanie przedmiotów związanych z przygotowaniem przetworów,
            • poznawanie zwyczajów zwierząt przygotowujących się do zimy,
            • rozumienie i dostosowywanie się do poleceń słownych nauczyciela,
            • uczestniczenie w zabawach tematycznych i integracyjnych,
            • samodzielne wykonywanie czynności samoobsługowych w łazience.

              Aktualności

              Witamy grupę Biedronek !