Grupa Stokrotki

Marzec

Tematyka kompleksowa:

  1. Oznaki wiosny.
  2. Wszystko rośnie.
  3. Pracowita wiosna.
  4. Święta Wielkanocne.     

Zadania wychowawczo - dydaktyczno - opiekuńcze:

  • zapoznanie z elementami marcowej pogody;
  • poznawanie charakterystycznych zwiastunów wiosny;
  • rozwijanie umiejętności liczenia;
  • zachęcanie do wspólnego działania;
  • rozwijanie umiejętności wokalnych;
  • rozwijanie myślenia przyczynowo - skutkowego;
  • poznawanie czynników potrzebnych roślinom do życia;
  • rozwijanie sprawności manualnej;
  • zapoznanie z elementami kwietniowej pogody;
  • zapoznanie z tradycjami wielkanocnymi;
  • opowiadanie  o rodzinnych tradycjach związanych z przygotowaniami do świąt;
  • rozpoznawanie  za pomocą dotyku i węchu przedmiotów związanych z Wielkanocą;
  • uczenie się nakrywania do stołu;
  • poznawanie staropolskich obyczajów ludowych związanych z tradycjami
    „lanego poniedziałku”.

    Styczeń

    Tematyka kompleksowa:

    1. Skok w Nowy rok.
    2. Wszędzie biało.
    3. Babcia i dziadek.
    4. Mali artyści.
    5. Zimowe zabawy.

    Zadania wychowawczo - dydaktyczno - opiekuńcze:

    • poznanie nazw miesięcy, utrwalenie nazw dni tygodnia i pór roku,
    • wzbogacenie wiadomości na temat pór roku – ich nazw, cech charakterystycznych; dostrzeganie regularności występowania pór roku,
    • prezentacja sylab: PA.PO.PE,PI,PÓ,PY;TA,TO,TE,TI,TU,TY
    • obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie,
    • rozwijanie umiejętności wnioskowania na podstawie obserwowanych doświadczeń,
    • prezentacja programu przygotowanego z okazji Dnia Babci i Dziadka,
    • uczenie się czerpania radości ze sprawiania innym niespodzianek,
    • uczenie sposobów wyrażania uczuć i szacunku do osób starszych,
    • przyzwyczajanie do kulturalnego zachowania się wobec swoich dziadków i osób starszych,
    • kształtowanie więzi uczuciowej z rodziną,
    • poszerza wiadomości na temat zimy, zimowych zabaw i ich bezpieczeństwa,

      Grupa Stokrotki

      Grudzień

      Tematyka kompleksowa:

      1. Goście w przedszkolu.
      2. Zwierzęta zimą.
      3. Spotkanie przy wigilijnym stole.
      4. Świąteczne zwyczaje.

       

      Zadania wychowawczo - dydaktyczno - opiekuńcze:

      • poznanie pracy Górników;
      • poznanie postaci Św. Mikołaja;
      • obserwowanie zmian zachodzacych w przyrodzie na pograniczu pór roku;
      • poznanie zjawisk atmosferycznych dla zimy;
      • poznanie własciwości śniegu i lodu;
      • dostrzeganie cykliczności pór roku;
      • rozwijanie zainteresowań światem przyrodniczym;
      • wzmacnianie więzów w rodzinie;
      • przybliżenie tradycji i zwyczajów związanych
      • ze świętami Bożego Narodzenia;
      • śpiewanie kolęd i pastorałek;
      • rozwijanie orientacji przestrzennej;
      • rozwijanie sprawności manualnej;
      • analiza i synteza wyrazu;
      • rozwijanie umiejętności liczenia;

        Listopad

        Tematyka kompleksowa:

        1. Przygotowania do zimy
        2. Na starej fotografii
        3. Jesienna muzyka
        4. Mali artyści
        5. Ciepło i miło 

        Zadania wychowawczo - dydaktyczno - opiekuńcze:

        • kształtowanie umiejętności nazywania członków rodziny,
        • doskonalenie umiejętności dostrzegania sekwencji czasowych podczas
          oglądania zdjęć rodzinnych,
        • doskonalenie umiejętności układania dwuelementowych i przeliczanie
          liczebnikami porządkowymi w granicach możliwości dzieci,
        • poznanie nowych pojęć dotyczących filharmonii i nazywanie emocji
          podczas słuchania muzyki,
        • kształtowanie umiejętności planowania treści filmu,
        • poznanie nazw i sposobu wykorzystania przyborów krawieckich,
        • analiza i synteza słuchowa i wzrokowa wyrazów,
        • doskonalenie umiejętności przeliczania elementów,

          Aktualności

          Witamy grupę Stokrotek !