Grupa Motylków

Marzec

Tematyka kompleksowa:

  1. W marcu jak w garncu.
  2. Szukamy pierwszych oznak wiosny.
  3. Wiosna przyszła do nas.
  4. Wielkanocne tradycje

Zadania wychowawczo - dydaktyczno - opiekuńcze:

  • zapoznanie z charakterystycznymi zmianami w przyrodzie w okresie przedwiośni;
  • zachęcanie do obserwowania zmian zachodzących w przyrodzie;
  • utrwalenie nazw kwiatów chronionych;
  • gromadzenie wiadomości na temat życia ptaków wiosną;
  • poznanie tradycji związanych z obrzędem pożegnania zimy i witania wiosny;
  • zabawy literami;
  • wycieczka autokarowa do Opery Śląskiej;
  • rozwijanie umiejętności liczenia;
  • kształtowanie umiejętności współdziałania w grupie rówieśniczej;
  • poznanie zwyczajów i tradycji związanych ze zbliżającą się Wielkanocą;
  • rozwijanie nawyków higienicznych i zachowań prozdrowotnych.

 

 

Luty

Tematyka kompleksowa:

  1. Bezpieczne zabawy na śniegu - ferie.
  2. Bawimy się przy muzyce –karnawał.
  3. Każdy lubi bajki.
  4. Kiedy patrze w niebo.

Zadania wychowawczo - dydaktyczno - opiekuńcze:

  • Zwrócenie uwagi na niebezpieczeństwa zagrażające podczas zabaw na śniegu w miejscach niedozwolonych (przy ulicy, na zamarzniętym stawie, rzece);
  • Zabawy literami i cyframi;
  • aktywne uczestniczenie dzieci w balu przebierańców;
  • rozwijanie wzajemnych relacji pomiędzy dziećmi opartych na wzajemnym szacunku i akceptacji;
  • współdziałanie podczas zabaw, gier i tańców integracyjnych;
  • nazywanie aktualnej pory roku – próby określenia cech pogody;
  • przyswajanie pojęć określających pory dnia – rano, południe, wieczór, noc.

Styczeń

Tematyka kompleksowa:

  1. Z Nowym Rokiem nowym krokiem.
  2. Pamiętamy o zwierzętach.
  3. Życie na dalekiej Północy.
  4. Babcia i Dziadek.

Zadania wychowawczo - dydaktyczno - opiekuńcze:

  • wskazywanie charakterystycznych cech pór roku;
  • doskonalenie umiejętności dokonywania wyboru odpowiedniego ubrania stosownie do pogody;
  • nazwanie pór roku, dni tygodnia i miesięcy;
  • Zabawy z  literami małymi i wielkimi wg metody I. Majchrzak, czytanie wyrazów.
  • rozwijanie aktywności twórczej;
  • ćwiczenie  sprawności manualnej podczas zabaw plastycznych;
  • wzbudzanie szacunku i  przywiązania do swojej rodziny i osób starszych;
  • rozwijanie sprawności fizycznej dzieci w zabawach i ćwiczeniach ruchowych;
  • aktywny udział dzieci w uroczystości z okazji Dnia babci i dziadka.



    Grudzień

    Tematyka kompleksowa:

    1. Technika dawniej i dzisiaj.
    2. Przyszła zima.
    3. Robimy świąteczne ozdoby.
    4. Świąteczne tradycje.

    Zadania wychowawczo - dydaktyczno - opiekuńcze:

    • Przybliżenie nazw przedmiotów codziennego użytku – współczesnych i dawnych;
    • udział dzieci w przedstawieniu „ Wesoły Mikołaj” w SP nr 51;
    • utrwalenie nazw pór roku;
    • dostrzeganie zmian zachodzących zimą w przyrodzie;
    • przybliżenie tradycji ubierania choinki;
    • poznanie tradycji związanymi ze Świętami Bożego Narodzenia;
    • wzmacnianie więzi emocjonalnej z rodziną ;
    • doskonalenie sprawności motorycznej, fizycznej i manualnej;
    • zabawy z poznanymi do tej pory liter;
    • przeliczanie w dostępnym zakresie;

    Listopad

    Tematyka kompleksowa:

    1. Polska – Mój kraj.
    2. Wieje i pada.
    3. Na poczcie.
    4. Mój nastrój, moja muzyka. 

    Zadania wychowawczo - dydaktyczno - opiekuńcze:

    • Kształtowanie poczucia tożsamości narodowej;
    • rozpoznawanie godła i barw narodowych;
    • kształtowanie umiejętności obserwacji;
    • doskonalenie umiejętności dokonywania wyboru odpowiedniego ubrania stosownie do pogody;
    • rozwijanie spostrzegawczości słuchowej;
    • poznanie odpowiedzialnej funkcji poczty i zadań w pracy listonosza;
    • kształtowanie zwinności i ogólnej sprawności;
    • ,,Andrzejki’’ – uczestniczenie w zabawach tanecznych i wróżbach;
    • kształtowanie pozytywnej samooceny
    • poznawanie i utrwalanie kolejnych liter i cyfr.

    Aktualności

    Witamy grupę Motylków !