Grupa Biedronki
Marzec
Tematyka kompleksowa:
- Wiosna tuż-tuż
- Wiosenne hodowle
- Wiosenne porządki
- Święta tuż-tuż
Zadania wychowawczo - dydaktyczno - opiekuńcze:
- Poznawanie cech wiosennego krajobrazu.
- Poznawanie i nazywanie wiosennych kwiatów, ptaków przylatujących z ciepłych krajów.
- Klasyfikowanie przedmiotów ze względu na jedną cechę- kształt lub kolor.
- Poznawanie tradycji i zwyczajów związanych ze świętami wielkanocnymi.
- Stosowanie się do zasad bezpieczeństwa podczas pobytu na świeżym powietrzu, spacerach, wycieczce.
- Uczestniczenie w zabawach usprawniających narządy mowy- gimnastyka buzi i języka.
- Doskonalenie sprawności motorycznej (szybkość, siła, skoczność).
Luty
Tematyka kompleksowa:
- Sporty zimowe.
- Bawimy się przy muzyce- karnawał.
- Bezpieczne zabawy na śniegu.
- Życie na Dalekiej Północy- Odarpi syn Egigwy.
Zadania wychowawczo - dydaktyczno - opiekuńcze:
- Poznawanie zimowych dyscyplin sportowych.
Uczestniczenie w zabawie karnawałowej.
Branie udziału w grupowych zabawach ruchowych.
Rozumienie i dostosowywanie się do poleceń słownych nauczyciela.
Poznawanie bezpiecznych sposobów zachowania się podczas zabaw na śniegu.
Poznawanie zwierząt żyjących na Dalekiej Północy: pingwin, foka, orka, lampart morski, niedźwiedź polarny
Styczeń
Tematyka kompleksowa:
- Przez okrągły rok
- Goście za oknem
- Moja rodzina
- Babcia i dziadek
- Lubimy zimę
Zadania wychowawczo - dydaktyczno - opiekuńcze:
- Dostrzeganie i nazywanie zmian zachodzących w przyrodzie: wiosną, latem, jesienią i zimą.
- Wskazywanie i nazywanie ptaków: wróbel, gil, sikorka, paw.
- Branie czynnego udziału w uroczystościach przedszkolnych tj. Dniu Babci i Dziadka.
- Rozumienie i dostosowywanie się do poleceń słownych nauczyciela.
- Uczestniczenie w zabawach tematycznych i integracyjnych.
- Rozróżnianie tempa do marszu i do biegu.
Grudzień
Tematyka kompleksowa:
- Witamy Świętego Mikołaja.
- Święta tuż, tuż.
- Poznajemy tradycje świąteczne.
- Nowy rok/stary rok.
Zadania wychowawczo - dydaktyczno - opiekuńcze:
- doskonalenie umiejętności oceny swojego zachowania;
- doskonalenie umiejętności śpiewu solo oraz w grupie;
- przybliżenie tradycji ubierania choinki;
- poznanie tradycji związanymi ze świętami Bożego Narodzenia;
- wzmacnianie więzi emocjonalnej z rodziną;
- zapoznanie z kalendarzem.
Listopad
Tematyka kompleksowa:
1. Spotkanie z listonoszem
2. Pada i pada
3. Jesienne malowanie
4. Przygotowanie do zimy
Zadania wychowawczo - dydaktyczno - opiekuńcze:
- poznawanie pracy listonosza i działania urzędu pocztowego; zapoznanie z pojęciami : paczka, list, skrzynka pocztowa, znaczek pocztowy. Podawanie znaczenia adresu,
- rozpoznawanie i nazywanie zjawisk przyrodniczych takich jak: opady deszczu, opady deszczu ze śniegiem, słaby wiatr, silny wiatr,
- określanie położenia przedmiotów w przestrzeni tj: wysoko, nisko, nad, pod,
- rozpoznawanie i nazywanie przedmiotów związanych z przygotowaniem przetworów,
- poznawanie zwyczajów zwierząt przygotowujących się do zimy,
- rozumienie i dostosowywanie się do poleceń słownych nauczyciela,
- uczestniczenie w zabawach tematycznych i integracyjnych,
- samodzielne wykonywanie czynności samoobsługowych w łazience.